3689
Sök

Dåligt laddtryck saab 9-5 aero

8 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Jag har en 9-5 aero som är trimmad. det är smidda kolvar,gröna spridare,walbro 255l/h soppa pump,större ic,td04hl15t turbo med 7:an raka hus,mappad hos BSR växjö (enligt förra ägaren)ligger på 325hk och 470 nm. nu till problemet: den har legat på ett ladd på 1,2-1,5 bar men nu laddar den endast 0,7. har testat med en ny magnet ventil, ny luftmasse mätare, annan dump och jag har även ryckt bort vakuumslangen från WG-klockan men laddar likförbannat bara 0,7.... Har även lyssnat efter läckage men inte upptäckt nåt onormalt. har även kollat varenda slang backventil men icke. har plockat bort turbon för att kunna se över den ordentligt den verkar vara tät i wastgatelocket å klockan e d bra spänst i. Några kvalisiferade gissningar som ja kan testa??????? ska testa med en tdo416t som e en utbytes få se men ja e faktiskt tveksam.

8 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Nehej inga ideer???? brukar ju vara 150 experter här???

1 101 Inlägg
23 maj 2011
åk till något ställe å provtryck systemet med ca 3 bar kollat vakuum slangarna? har du lambda mätare? kollat så att ECUn inte flippat å gått in i någon "safe mode"?  haft precis samma problem som dig å även ifall man tror att de är tätt så bör man provtrycka för läckage är vanligare än vad man tror även ifall man inte hör dom...

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

8 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Ja jag ska ta å köra den till Falun på CAD Autogarage dom har en rökmaskin å provtrycknings grejer. d e säkert nåt litet skitfel nånstans. nej ja har ingen lambda mätare. har oxå börjat överväga ECUn som boven men d får dom kolla i Falun. hade du läckage på din när den va så???

Sök