3586
Sök

Chiptrim till Audi A4! (RÅD)

31 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
tja!
Har en Audi A4 TS Quattro från -98, (motorn är från -00) Är riktigt sugen på att chippa den men kan inte bestäma mej vart jag ska göra detta. Bor i Karlskrona så funderar på "ProChip"(BSR chip), eller "T.M.Chiptuning",

ska enligt bsr(ProChip) få ut 209hk och 354nm på steg 1+,

http://sv.bsr.se/products/t583/

och enligt T.M.Chiptuning få ut:
steg 1: 209hk och 295nm
steg 2: 224hk och 310nm

http://www.tmchiptuning.com/index.php/s … bilmarken/

Priserna är väl ungefär detsamma (3-4k ungefär), då men chip och montering.
Någon som vet vad som är att rekommendera och vad som passar bäst till bilen?

Tack på förhand! smile)))

296 Inlägg
31 maj 2011
det är som vanligt på 1.8t motorerna, alla chip är i princip samma det är bara företagens bromsbänkar som diffar. i vilket fall som helst så kommer ditt effektuttag att begränsas av att turbon bottnar smile hoppas att du är nöjd med detta svar? smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

31 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
2quick4u skrev:
det är som vanligt på 1.8t motorerna, alla chip är i princip samma det är bara företagens bromsbänkar som diffar. i vilket fall som helst så kommer ditt effektuttag att begränsas av att turbon bottnar smile hoppas att du är nöjd med detta svar? smile

ahaa okej smile så du tror alltså inte det spelar så stor roll vilket jag än väljer då ? det skiljer nämligen lite i pris, men framför allt hade de vart mycket smidigare att chippa på tmc(ligger lite närmare osv). Tar jag tmc blir de nog steg 2, klarar turbon den effekten? läst lite om att 220 är på gränsen.

mvh! smile

296 Inlägg
31 maj 2011
dahbäck säger att det ska bli 220hk i en vanlig 1.8t med chip, 3"downpipe, race katt, 2.5" halvsats, och annat luftfilter. hur mycket man ska tro på det får du avgöra själv. men om du har "TS" modellen borde du ha k03s snurran i istället för vanliga k03 och andra spridare. så det är möjligt att du kan klämma ut lite mer effekt. på din bil säger bsr 222hk med steg tre. om vi säger så, om du köper steg tre så kommer du närmare 220hk än det steg tre som jag har eftersom du har lite bättre förutsättningar om du förstår vad jag menar? smile

31 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
ahh förstår hur du menar, fast om man kollar på bsr så finns de ju bara steg 3 till 2wd? inte till min som är Quattro, vet du vad de beror på ? chippar jag hos bsr blir de nog steg 1+ chippet, och om jag chippar hos tmc blir de steg 2 chippet. Dom kostar ungefär lika mycket nämligen. isf kommer jag få fler hk på tmc, men mer nm på bsr... enligt deras siffror på hemsidan iaf.

296 Inlägg
31 maj 2011
om jag skulle varit dej skulle jag kört tmc steg två av en ända anledning. det ligger närmast för i slutändan blir det exakt samma sak smile angående det med att det inte finns steg tre till quattro bilarna har jag för mig att bsr är rädda att drivknutarna tar slut för fort smile

31 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
ahaa okej smile men det där med drivknutarna, antar att dem tar mest stryk av vridmomentet? för bsr:s steg 1 ger ju fler nm än vad tmc:s steg 2 gör menar jag? xD

174 Inlägg
31 maj 2011
jag har hört att engelska företaget Bluefin är en av de bästa, där dom ger livsgaranti på apparaten som elektronik trimmar bilen, samt att man kan återställa original om man ska göra service då vissa service kan va jobbiga när det gäller trim, typ som BSR fast billigare dock
det liknar BSR trimmen, där man kör genom vag anslutningen

http://www.mybluefin.co.uk/
Senast redigerat av lenti (31 maj 2011)

Audi A5 3.0TDI Steg 2

296 Inlägg
31 maj 2011
tyvärr så måste boxarna lödas om på dessa gamla bilar sad och du kan välja vilket företag och steg du vill. allt är samma smile

Sök