Allright, det har gått ett par dagar nu.
Jag har verkligen försökt tänka på andra bilar, speciellt BMW samt Land Rover men har inte hittat något mer intressant än XC90.
Jag har även haft mycket koll på alla XC90 ute på blocket och bytbil, och hittat en finalist. Troligen blir detta vårt val:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X … 11&w=1Vi var och kollade på bilen idag, men hade tyvärr inte tid med att provköra den. Pratade mycket med säljaren, och får ett gott intryck om bilen. Däremot, man skall ju hålla i tankarna att det är just det som är hans jobb. Bilen är väldigt fräsh och i god skick. Den är utrustad med Business++ inkl. GPS, CD växlare, sido rails (bra för mina barn, dåligt för mina byxor), Vdäck på LM (volvo org.) och mera, aja... ni har säkert läst annonsen nu.
Jag har frågat säljaren efter alla detaljer på bilen så som konstiga ljud i motorhuvudet, fel som ljuser ect. Har har inte hittat något själv och heller har inte han hört något av den förre ägaren. Han påstår att han själv har kört bilen 150 mil och inte märkt något konstigt.
Vi hade även hittat en till XC90 som var jätte intressant, men kollade precis nu på blocket efter länken och hittar inte tillbaka bilen. Heller finns den inte kvar på deras egen webbsida
www.nackabil.se. Så, den blev troligen såld idag då.
Vad tycker ni om valet, annat än vad skrevs tidigare? Några saker som jag borde fråga säljaren om (förutom garantin fråga). Finns det några garantier jag borde teckna (utöver 1 månads trafiksäkerhetsgarantin)?
Tack!