3568
Sök

Hjälp med säkringsschema på Ford Mondeo, och fel på elstol

20 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Hej.
Jag undrar om nån vänlig själ som ha ren Ford Mondeo (jag äger en 2007 års modell, gamla karossen) som har en manual och kan fixa ett kopplingsschema för säkringsboxen för denna bil?

När jag köpte bilen så fick jag  dumt nog en instruktionsbok för den nya Mondeon, detta märkte jag ganska snabbt efter köpet, och skulle byta den, men då hade säljaren inga att uppbringa och jag skulle återkomma. Sedan flyttade vi och så glömde jag bort att göra bytet.
Nu har det gått några år (har klarat mig med den andra anvisningen då det ändå fanns vissa saker som var ganska likt)
Men nu så har en del säkringar gått (misstänker jag) så jag tänkte byta ut dem enkelt. Men säkringsboxen/boxarna sitter inte på samma ställe i de olika modellerna och är helt annorlunda numrereade, tänkte skulle slippa att plocka upp varenda säkring för att kolla om den är sönder eller ej.

Jag har nämligen problem med att jag inte får någon ström i cigarettalddningsuttaget och så fungerar inte heller stolen att hissa upp eller ner. Jag misstänker att det rör sig om säkringar då även strålkastarspolaren slutade fungera i vintras, men på servicen sa de att det bara var en säkring. Misstänker att alla dessa saker gick samtidigt och jag inte har märkt det.
Stolen visste jag att den inte fungerade, men trodde det berodde på att barnstolen i baksätet tog emot, men så var inte fallet tydligen.
Om inte säkringen är felet nån som vet vad det annars kan vara för fel och vad det kan kosta att få det fixat?

Sök