Jag besiktigade min bil nyligen med "eftermarknadsbromsar" o var orolig för bromsarna överlag, men även för att handbromsen skulle vara för klen då jag justerat den så att backarna är "en bit" från trumman vid släppt spak. Handbromsen börjar ta efter ca 4-5 hack. Hur som, besiktingsmannen "ryckte" kryckan ordentligt uppåt o mätaren "flög" upp till ca 1.4, spaken var typ i ändläget gissningsvis. Ett helt OK värde med tanke på att jag fick 1.6 bak (innan låsning???), fram var samma värde 2.8, riktigt kul att se att båda mätnålarna rörde sig helt unisont hela vägen upp till låsnings(?) värdet...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure