StyrEtt skrev:
Men klarar de billigare delarna av det lika bra eller kommer jag bli tvungen att byta ut dom snart igen isåfall? Och hur bra är de där powerflex bussningarna? Hört att de håller men vad jag har förstått det som så är de hårdare vilket antagligen leder till att någon annat tar lite mer stryk? Eller?
De billiga styrstagen/inre styrlederna är inga problem att köpa. Yttre styrlederna hade jag däremot inte köpt på Biltema.
Angående powerflexbussningarna så är dessa bra mycket hårdare än original. Vissa andra delar kan slitas mer men i många fall även mindre. Det blir ju en fastare montering som ofta gör att andra bussningar inte behöver jobba lika mycket. Blir riktigt stor skillnad med hårdare bussningar, mycket sportigare!
Några 10500 ska du inte behöva betala för det som du skrev iaf. Köper du eftermarknads-länkarmar kostar dessa 8-900kr styck kompletta. Då slipper du tänka på att få dit bussningarna. Sedan gillar dessa bilarna att göra av med en hel del styrleder.
Jag skulle köpt på t.ex Vparts eller Skruvat och bytt ut det som går mot Powerflex. Finns ingen anledning till att betala i många fall 3 gånger så mycket pengar för dessa delarna på Volvo när dom ändå inte håller längre än vad eftermarknadsdelarna gör!
Angående det du skrev med hjulinställningen så är det inga som helst problem att göra jobbet utan att behöva göra en inställning efteråt. Allt du behöver ha koll på är att muttern på styrstaget ska stå på samma ställe som när du började. Har du väldigt dyra däck så kan du ju offra 400kr för en hjulinställning
![smile](img/smilies/smile.png)
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!