Hejsan. Då tycker jag det var dags att lägga upp bilder på mitt nya projekt. Sålde min E30 Tic för att skaffa körkort men pengarna flög snabbt iväg så köpte en bil för att slänga pengarna på något vettigt istället. Så jag köpte En riktigt skabbig Volvo 740 Turbo Intercooler -86 för 5k. Såg bra ut på bilder. Åkte och hämta den kl halv 10 på kvällen en regnig november kväll. Såg skaplig ut i mörker och provkörde den. Frisk i motor och drivlina. Ja vafan tänkte jag och körde hem. Väl i garaget upptäcktes liket. Kassa dörrar då dom tejpat över rost och sedan lackat. Hela bagageutrymmet var rostigt och balkarna bak. Samt skärmkanten vänster bak.
Men skam den som ger sig tänkte jag. Första planerna var att enbart fixa den till original skick med en vass gat motor på 300hk. Men efter lite snack med kompisar och kollat garaget.org så flög de iväg i planer på breddning. Sagt och gjort. Började bredda. Ville göra den diskret. Så blev 3cm bak och 2,5cm fram.
Nu till bilder då de förklarar allt
Så här började allt :SBreddning påbörjadBreddning bak klart test av nya handtag också Helt het på bilens sidaHel het på bilen med breddad fram också Test av nya fälgarna bak. Behöver spacer då de är 5/112 på fälgarna. Fälgarna är 10x17 med et 13.Blir brett Ja detta var typ vad som gjorts snabbt berättat. Börjar strax jobba och då kommer det hända betydligt mer med bilen
Själva set up:en utvändigt lyder:
>Behålla gen 1 Fronten, dock vita blinkers.
>Breddning
>960 Handtag look
>740 -90 Baklampor
>Bort med lister runt om.
> Add-on Fram
>Ombyggda Volvo v70 sido kjolar.
>Tona rutorna
>Sänka
>OZ-Racing Futura fälgarna. 8x17 fram och 10x17 bak.
>Lack... Original, vinröd met eller silver. ännu inte bestämt.
Skriv gärna vad ni tycker och tänker
Projektet kommer naturligtvis även handla om motor och inredning men först kaross och utsidan.
Mvh