Idag regnar det fortfarande, men det stoppar inte en från att testa pass formen på nya golvet! Krävdes mycket lite handpåläggning på denna sidan av klokkerholm plåten.
Ja jag vart själv förvånad över passformen som många brukar tycka är skit. Men vi har ju andra sidan kvar i kartong så ropar inte hej än 😅. Kommer att sömmas i bak kant och längst fram med mig svets. Resten av botten/tunnel kommer att punkt svetsas med en riktigt punktsvets. Bra att ha en lackering/kaross verkstad vägg i vägg ☺️
Lite halv tråkig uppdatering, men kommer körs med en "washprime" för att säkra upp plattan från framtida rost. Typ som en galv skydd. Sedan blir det 2 komp poly urethan lck istället för epoxy som jag hade tänkt först.
Fick ett ryck och slog iop 2 motor lyfter som vagga för plattan. Kunde inte låta bli att sömma fram och bak kant på ena golv plåten. Resten mot tunneln kommer köras med punkt svets.
Nu åkte andra sidan ut sin kartong och riktigt sagt sedan tidigare så var denna sidan inte lika bra som den andra. Lite and pålägg så sitter den kanon 💪
snyggt,. Alltid kul när man kommer till brytpunkten, att man börjar bygga ihop :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Punkt svetsen når inte in till plattan där jag behöver så fick bli mig svets. Sömmade längre i fram och bak kant så vet man att det inte sviktar när man eldar på med bilen 😉
Sådär! Kastade i mig lunchen och började pilla med saker som ändå ska göras innan man får hem dem sista plåtarna.
Har letat upp nästan alla punkt svetsar som sitter på värme kammarna/sparklådorna mot karossen för att underlätta bytet. Blästern fick även jobba lite vänster fram på nosen så man känner att man får något gjort.