4045
Sök

Tfsi dricker olja

Digital Designer
198 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Hej!

Nu efter att ha fått fylla på nästan en liter olja till efter ca en månad på min seat leon 2.0 tfsi undrar jag hur mycket olja tfsi motorerna ska dricka? Låter det rimligt med ca 0,8 liter per månad?

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.

3 354 Inlägg
29 maj 2011
hur många mil per månad kör du?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Digital Designer
198 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
ca 200 mil.

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.

3 354 Inlägg
29 maj 2011
0,8L på 200 mil. Hmm. kan va ok och kan vara dåligt
"Kan" acceptera att det kan vara normalt då det sägs och t.o.m skrivs att flera överladdade motorer kan dricka lite olja.
T.ex på sierra cossie står det att man ska kontrollera oljenivå vid tankning och det är väl ett par bmw modeller som det står att man ska kontrollera oljan med jämna intervaller?

Men se över o se att det inte är några fel.
Senast redigerat av Seth (29 maj 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Cupra_
30 maj 2011
Seat anser det normalt att de drar upp till 1 liter på 100 hundra mil. Sj haft en Leon FR -09 förr, dock drog den ingen olja vad jag kan minnas. Däremot min nuvarande med TSI dricker kopiösa mängder men de säger att det är normalt och vill inte göra något åt det så.. Drog typ 0.5 liter på 70mil.. Verkar vara nya generationens crap från VAG tyvärr..

Kolla annars in www.seatcupra.net och deras forum. Visserligen på engelska men det finns extremt mkt läsvärt där för oss med seat, speciellt när det gäller oljeförbrukning.
Senast redigerat av Deception (30 maj 2011)

Sök