3071
Sök

Frågor om Dator i bil

18 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Tjenna har nu en frågor om Dator i Bilen

1.Kan man koppla in en dator till bilens högtalare och lyssna på musik från datorn på det sättet?

Svara bara på detta om ni kan om det här.

Livet börjar efter 3500 varv på fyrans växel

4 571 Inlägg
8 augusti 2006
Enklast är att köpa en adapter som man kopplar via datorns utgång via antennkabeln på en bilstrerio
Då får man en frekvens/ "radiostation" som skickar ut datorns ljud tex från winamp.

För att koppla direkt från pc till högtalare så behöver alla högtalare ligga på slutsteg samt att du behöver ev ett nytt ljudkort i datorn som har rca utgång.

9 108 Inlägg
8 augusti 2006
Izual skrev:
För att koppla direkt från pc till högtalare så behöver alla högtalare ligga på slutsteg samt att du behöver ev ett nytt ljudkort i datorn som har rca utgång.

Finns adapter att köpa så att man kan köra i hörlursutgången.. Kör med såna i min och det blir skitbra ljud faktiskt smile Har två slutsteg kopplade till datorn, ljudkortet är ett helt vanligt soundblaster nånting.

Om trådstartaren eller någon annan vill koppla in ett ATX-moderkort på 12V så har jag grejor till salu för ett sådant projekt.. PMa vid intresse.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
8 augusti 2006
går väl fint om man har aux ingång eller andra ingångar på stereon.. smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Brum säger bilen.
394 Inlägg
8 augusti 2006
Izual skrev:
Enklast är att köpa en adapter som man kopplar via datorns utgång via antennkabeln på en bilstrerio
Då får man en frekvens/ "radiostation" som skickar ut datorns ljud tex från winamp.

Jag har testat detta med fm-modulator och min erfarenhet är att dom är dyra och låter skit dåligt..
Jag rekomenderar en sterio med aux stöd. Alternativt att man kör med slutsteg som du säger.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

4 571 Inlägg
8 augusti 2006
Tänkte faktiskt inte ens på att det finns med aux ingång tongue
Det är ju klart enklast!

Sök