Tjenare, jag har precis fått ihop min 525i från motorrenoveringen
setup:
m20b25 motor
strokad till 2,8liter
284schrick kam + fjädrar
535lmm med 525kretskort
535spridare
Racing dynamics extraktor grenrör
matchportat insug
Först startade bilen inte ens, vi kollade stiften och dem var plaskvåta så vi rengjorde dem och vi satte dit 525lmm och då efter ett bra tag gick bilen igång men gick skit, den rök svart och avgassmällde hela tiden, tomgången var väl runt 1300-1400rpm. Bilen var svårstartad med.
Vi stängde av och kollade stiften igen, de var kolsvarta, så jag åkte in och köpte ny v-power + spridarrengöring och hällde i + monterade 535lmm igen + skuvade ut co skruven.
Då gick bilen igång aslätt och gick betydligt renare, men imellan 1500rpm till runt 3500rpm så avgassmäller den och bluddrar, tändstiften är fortfarande svarta. Tomgången är runt 1500rpm.
Drar man ur kontakten till luftmassemätaren går bilen fortfarande, tomgången är 1000rpm den går betydligt jämnare, men när man gasar så reagerar den väldigt dåligt.
Vi har även mätt lambda sonden och den verkar fungera som den ska.
Vad kan det vara för fel? någon som har några värden man kan utgå efter för haynes boken suger ju.
Blir trött på det här jag vill ju att bilen ska fungera.