3483
Sök

745 B230f -90 Startar inte efter byte av växelåda och svänghjul.

25 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder så startar inte min Volvo efter växelåds bytet. Svänghjulet monterade jag med uppehållet mot startmotorn i "ÖD" läget. 1ans kolv i topp. Får gnista och soppa men inte ett tändande. inte ens med startgas. stiften blir sura som bara den. Vad kan vara fel?  Tack för svar.

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
jag kan väl inte monterat svänghjulet fel?

Smålänning
7 887 Inlägg
1 juni 2011
skansen88 skrev:
jag kan väl inte monterat svänghjulet fel?

Det kan du ha gjort!

Finns ingen styrpinne, så det går att sätta fel, och troligen det du gjort.

Bara att riva igen. sad

Varför bytte du svänghjul? bytt från auto till manuell?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Hur ska det sitta då? har provat alla åtta allternativ nu men den blir väl sur som fasen nu.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
du satte det rätt från början om du är helt säker på att du nolla den ordentligt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Ja jag gick både efter markeringarna på remhjulet på veven och remhjulet på kamaxeln. kollade även så cylindern va i topp.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
skansen88 skrev:
Ja jag gick både efter markeringarna på remhjulet på veven och remhjulet på kamaxeln. kollade även så cylindern va i topp.

då sitter det rätt . men som twin_cam sa varför bytte du svänghjul och växellåda????

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Växelådan var kass. Hade ett lättat hjul som jag tänkte prova. Har satt tillbaka orginal igen dock.
Om jag blåser rent cylindrarna och siften så verkar det presis som han går igång lite sen surnar han och dör. Vad kan de vara?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
skansen88 skrev:
Växelådan var kass. Hade ett lättat hjul som jag tänkte prova. Har satt tillbaka orginal igen dock.
Om jag blåser rent cylindrarna och siften så verkar det presis som han går igång lite sen surnar han och dör. Vad kan de vara?

har du rört nått annat ???

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Nej inte mer än om jag har kommit åt något när jag hängt över motorn och skruvat. jag har kännt så alla kablar sitter fast och så.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
du kan kolla jordpunkterna på insuget  (att dom är ok)
sen dubbel kolla gnistan

Smålänning
7 887 Inlägg
1 juni 2011
Du har lika många lägen du kan sätta svänghjulet i som du har bultar på det.

Jag brukar slå ett körnslag i det så vet man att det inte är det felet om bilen inte startar sen wink

Du råkade inte slå elelr bryta sönder vevaxelgivaren?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
allt verkar riktigt.

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Ne den verkar väl fungera om de kommer soppa och gnista? Den gick åt skogen för ett år sen och då fick den ingen soppa alls

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Kan det vara lamdan som fått stryk av för mycket soppa i avgasröret? Borde den sarta om man kopplar bort den?

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Impulsgivare bytt utan resultat. några ideer?

270 Inlägg
1 juni 2011
prova nolla motorn igen i lugn och ro smile

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
vadå nolla igen?

270 Inlägg
1 juni 2011
remmen kan inte ha kuggat? eller att de inte blev riktigt nollat
Att kammen står ett varv fel

Eftersom du inte har så många alternativ så kan du ju prova. Med gnista borde han tända till på startgas.

25 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Remhjulet nere och kammen stämmer överens. inte troligt att den hoppar när moorn inte är igång.

Sök