hej skulle prov starta t5an idag men ingen gnista allt under huven är istortsett bytt alla tändelar är nya gick igenom alla kontakter och el , kollade även felkoder fick inte upp några felkoder
den får sopa fram till spridarna så det är inte felet, går ström fram till tändspolen
tacksam för svar börjar bli gråhårig av bilen snart
står kammarna rätt? e lite skumt med dom för ena ska ligga ur centrum uppåt å andra ur centrum nedåt kommer inte ihåg nu vilken som e vilken. för står kammarna galet så kan den ge gnista när rotorn inte e inärheten av stiftet i fördelaren. kolla om du får gnist direkt från spolen. sen sitter ju vevaxelgivaren lite utsatt när man river kolla så den inte fått sig en smäll tex. har motorn jord?
vevaxelgivaren bytte jag idag till helt ny kammarna står rätt motorrenoverings firman som gjort allt jobb med botendelen och topp var och kolla på kammarna dom stor som dom skulle
får ingen gnista direkt från spolen även den är bytt till en helt ny, motorn har jord
första tanken är relät som sitter vid elfläkten..sitter 2st relä en till elfläkten och en med en 4kantig kontakt om den inte är inkopplad så är bilen död
relät som sitter vi fläcken klickar och fungerar fint
ska prova med en helt original styrbox som jag har liggande ikväll, kört med booster för och det har inte vart några problem :S
då har du hafft tur tänk på hur små ledningarna i komponenterna i styrboxen e å så skicka på med 400ampere det är inte snällt mmen visst har man tur så går det
har sj samma problem och får inte igång min volvo 855 t5 94a har bytt rotor fördelare kablar stift box mm.mm har startspärr i min men vet inte hut man får ur den det kommer soppa men bilen borde ju bryta flödet till soppan väll soppa får den iaf men ingen gnista hur får man ur den har provat att ta ev minus satt på den låst låst upp satt i nyckeln och vridit om men inte startar sen startat efter ett tag men det funkar inte någon som vet hur man kopplar ur startspärren.