3535
Sök

Bra topp packning till b230f turbokonverterad

Under upplärning
368 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjena! Jag kör nu min turbokonverterade volvo 240 (kolla om ni vill på min sida så ni ser).
Och den går så in i hel***e! Och det är ju super förutom att en ny original topp packning gick efter 5 min sen bytade jag till topp packningen som är till för B230FT med 140 KW och det gick ju bra tills att jag varva ur 2:an och la i 3:an då det stod 2 rökpelare på 3 meter upp från bilen. (Jag har rören uppåt och packningen hade gått igen)

Så vad ska jag skaffa för packning? Jag har kört med både mekonomens och biltema men är Volvos original starkare eller ska  jag satsa på packning från kg? Vill helst inte lägga 2-3000 kr på packningen.

//Dogge

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

8 250 Inlägg
3 juni 2011
#2
Det är inte så att du spikar sönder packningen eller eldar upp den med ohälsosamma temperturer i brist på mappning? Monteringen är naturligtvis korrekt gjord med nya bultar och draget ordetnligt?


Under upplärning
368 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Det är inte så att du spikar sönder packningen eller eldar upp den med ohälsosamma temperturer i brist på mappning? Monteringen är naturligtvis korrekt gjord med nya bultar och draget ordetnligt?

Nä det är jag nästan helt säker på att jag inte gör, soppa och temperaturer är korekt  wink Monteringen är givetvis rätt gjord ja wink Men jag har gamla bultar... Vad skulle det spela för roll på en motor som gått 20X gubbkörda mil?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Trimmare
129 Inlägg
3 juni 2011
#4
Har du bredbandslamda iden så du ser om den går fett eller magert? för en orginalpackning klarar ganska mkt hästar...


8 250 Inlägg
3 juni 2011
#5
Dogge_93 skrev:
Men jag har gamla bultar... Vad skulle det spela för roll på en motor som gått 20X gubbkörda mil?

För att toppbultarna ska bara användas en gång, sen ska dem kasseras och bytas ut. Desto fler gånger man använder dem desto sämre orkar dem hålla fast toppen. Hur många mil bultarna använts är totalt ointressant. Det är hur många gånger dem använts som räknas.

Hur mycket laddar du och vad är gjort åt styrboxen? För jag tror en del av bekymret ligger där, tillsammans med gamla bultar om du använt dem flera gånger. Original packning håller bra nog om motorn går som den ska och monteringen är korrekt.
Senast redigerat av Marlboroman (3 juni 2011)


536 Inlägg
3 juni 2011
#6
Eller så smäller du på ARP bult och en MLS packning:)


Under upplärning
368 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
#7
Bränslet kan vi lägga ner för det är testat wink Stiften ser perfekt ut också. Bultarna har bara varigt av 3ggr så vi kör på de wink Ja jonas de hade ja kört på om jag inte skulle sälja den så snart wink Så tror ja kör på lite ladd istället så de håller tills försäljning tongue

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!


Sök