4279
Sök

Anti-köpråd: Fiat 500 C ny mot annan ny cab för 200000:-

Forummoderator
18 151 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Mina föräldrar tvingade in mig på Hedin Bil idag och visade en Fiat 500C de funderar på att köpa (Eller rättare sagt nästan bestämt sig). Säljaren blev överlycklig då de var där i förrgår och trodde det skulle bli affär idag som det var tänkt. Jag tyckte den inte bara var ful utan trång och opraktisk dessutom. Ingen riktig cab dessutom. Så nån affär blev det tack och lov inte.

Bilen kostar 200'000:- ! För en minibil! Förslag på andra små bilar med helcab och AUTOMAT mottages tacksamt. Även negativa saker på 500C.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
3 juni 2011
jag har en negativ sak att säga!

det är en fiat!!!!

Kan det lagas ska det lagas! :)

Forummoderator
18 151 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Suavecito skrev:
Om dina föräldrar kan tänka sig en begagnad bil så är ju Mercedes SLK och BMW 1-Serie cab ett bra alternativ.

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =9&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_118_ … =9&w=3

Edit: Vad ligger deras budget på?

Max 200000:- och bilen SKA vara ny. De vet inte att man ens kan köpa en gammal bil... Morsan börjar bli till åren så detta blir deras sista bilköp. Köra Billigt efter pensionen är tanken. Fläskbilarna ska säljas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 151 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Suavecito skrev:
Om dina föräldrar kan tänka sig en begagnad bil så är ju Mercedes SLK och BMW 1-Serie cab ett bra alternativ.

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =9&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_118_ … =9&w=3

Edit: Vad ligger deras budget på?

Max 200000:- och bilen SKA vara ny. De vet inte att man ens kan köpa en gammal bil... Morsan börjar bli till åren så detta blir deras sista bilköp. Köra Billigt efter pensionen är tanken. Fläskbilarna ska säljas.

Tillägg: Det SKA vara automat. Ingen diskussion.

606 Inlägg
3 juni 2011
peggan verkar ju mer attraktiv än en fiat smile

Kan det lagas ska det lagas! :)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
3 juni 2011
Finns bara 3 nya cabbar under 200.000 Smart Fiat 500 å Peugot 207cc.

å då hade jag valt pegan alla ggr

Byggde en 207 på peugot tiptronic låda vit skinn  17 tummare å backsensorer 207,700

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Forummoderator
18 151 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Vi siktar in oss på pegan. Skinn behövs inte. Bara skräp med det. Ska se vad de säger imorgon.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 juni 2011
Det var ju jävligt roliga möjligheter, franskt, italienskt eller skräp. Den ända jag har kört är 207, men då med tak. Jag känd instiktivt att jag hatade den, men det kan vara för att jag klappade huvudet i taket varenda gång jag klev in i den. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 juni 2011
Smaken är olika men jag får väl vara ensam om att välja en 500c då, visst är den liten men den är också smidig. Och det är de bakre regionerna som är små, framtill sitter man utmärkt och slipper banka huvudet i vindruteramen som på Peugeot. Eftersom den är tänkt för två fäller man baksätet och får ett utrymme som räcker för semester eller vardagsbagage; Varken 207 eller 500 är något att besöka IKEA med.

Och varken Peugeot eller Fiat är väl generellt några märken man hurrar över, men medan 207 är som vilken Peugeot som helst har just 500 en historia och ett... "varumärke". Den är något extra helt enkelt.

Den enda nackdelen jag ser är att den inte är en äkta cabriolet som någon skrev ovan, men hela meningen med en "äkta" cabriolet är att man får känslan av att åka öppet: Fiat 500 känns inte öppen eftersom den har stolparna kvar och 207 känns inte öppen främst för den enorma vindrutan som går "över" en som passagerare.

Så av två knepiga cab-val hade jag valt en 500c, vid fritt val hade jag köpt en lätt begagnad bil som 1-serie cabriolet, en A3 cabriolet, en Z4 eller en SLK. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök