3715
Sök

Problem med handbromsen på Vovo S60

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Halloj,

Någon som kan hjälpa mig????

Har haft bilen på verkstad och fått prisuppgitf på reparation.

Fel: Har kört av hela handbomsen och de sa att det kommer att kosta 11000 kr att fixa. Ska tydligen vara någon liten del som är ett par centimeter stor i aluminium som kommer att kosta 4000 kr begagnad. Någon som vet vad de menar och stämmer det priset. Sen var det en massa annat som kommer att kosta men den delen var den som kostade mest.

Tacksam för svar.

3 860 Inlägg
7 juni 2011
Har du inte fått ett nedskrivet kostnadsförslag där det står specificerat vad arbetet är och vilka delar som behöver bytas?
Hämtade min v70 från verkstad för ca 1 timme sen, renovering handbroms. Fick bytt backarna, delar och arbete 1480:- totalt.. på auktoriserad volvo verkstad..

Edit:
Och hur pass sönder är din, smällt den helt så att det slagit sönder annat ocskå, hjulet låst sig?
Senast redigerat av spokenratt (7 juni 2011)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Smällt av den helt tydligen. De säger att den har slagit sönder annat oxå men vi kan inte hitta något själva förutom handbromsen. Bromsskivorna var slitna oxå så de ingick i prisuppgifterna. Men det jag är lite fundersam på är den där lilla aluminium delen som de säger kostar 4000 kr beg. Vad kan det vara för något?

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
föresten, nej har inte fått något kostnadsförslag på papper, endast på telefonen.

3 860 Inlägg
7 juni 2011
Kolv kanske? Kan inte handbromsen så bra, men när jag var på verkstan idag så berättade han något liknande ditt problem, där hade det slagit sönder och låst sig och tydligen blir det dyrt! Men, kolla med en annan verkstad också då så kan du ju gemföra prsiet, går den att köra alls?

Autotech

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
ja vi har tagit den från verkstaden, min bror har kikat på den, kan en del om bilar men kan inte hitta vad de kan ha menat. De har monterat bort handbromsen så den går att köra med.

197 Inlägg
7 juni 2011
Det är hela spindeln bak. stoppklacken sitter där i, köp ny spindel eller hitta en repsats för klacken. borde finnas på biltema

BadBoys_Club

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Men om den bara kostar 200 kr på biltema hur kunde de då påstå att det skulle kosta 4000 kr begagnad hos dem???? Men jag vet att han pratade något om spindelled.

197 Inlägg
7 juni 2011
för det går inte köpa den där grejen löst, sitter gjuten i spindeln.

BadBoys_Club

3 860 Inlägg
7 juni 2011
mitchi_86 skrev:
Det är hela spindeln bak. stoppklacken sitter där i, köp ny spindel eller hitta en repsats för klacken. borde finnas på biltema

så var deet ja!!

Autotech

6 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Tack! smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 juni 2011
Några 11 000 ska du verkligen inte betala, så länge inte hjulen har låst sig och hela underredet flugit av big_smile

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bromssyst … handbroms/

Handbromsproblem är vanligt på dessa bilarna och enkla att fixa. Renoverade hela min för någon månad sedan efter en 2a på bes. Spelar ingen roll om du köper original eller biltema detaljer vad det gäller kvalitén. Beläggen har en tendens till att släppa och hela systemet är enligt mig värdelöst. Bättre om den hade tagit på skivan..

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök