1EVOXIN1 skrev:
mm, det är dyra grejer men du behöver inte så mycket kraft i en Skyline den är riktigt snabb orginal och 600hk är nästan perfekt för en Skyline jag gillar mer bana än stripp så Skyline GTR är den självklara valet!
Jag är svag för Camaro 68 och Chevelle SS 70 vad sitter det för motor i de? var finns delar?
några kända sidor?
Går att få A-body jänkare att gå äckligt bra i kurvor dessutom, jag skulle hellre satsa på en jänkare isåfall. Helt enkelt att jag har mer erfarenhet med de bilarna, samt att det är lättare att arbeta med, samt billigare.
Camaro 68' har följande;
L22 - rak 6/230cui på 140hk.
L26 - rak 6/250cui på 150hk.
LF7 - V8/327cui på 210hk.
L30 - V8/327cui på 275hk.
L48 - V8/350cui på 295hk.
L35 - V8/396cui på 325hk
L34 - V8/396cui på 350hk
L78 - V8/396cui på 375hk
L89 - V8/396cui på 375hk
Z28 modellen kom med en 302'a på 295hk.
Dock så var många av dessa "underrated".
T.ex 302 motorn i Z28 låg närmare 400hk i verkligheten.
1970 Chevelle SS gick att få med en 454 motor vid namn LS6 på 450hk. Dock så låg de närmare 500hk.
Angående sidor, beställningssidor på svenska eller engelska?
Varje motordel som görs till V8'or har egna sidor beroende på tillverkade, dock så har Summit ganska bra mycket i överlag, Edelbrock har även rätt mycket.