när man har köpt en ny bas, ska man spela lågt me den då för att "mjuka" upp den? hörde nått om det
du skall mjuka upp gummit. inspelnings tiden är olika för olika basar. Tex min kicker hade 100timmar. Det brukar ligga runt 30-40timmar tror jag för medelbasen, Fråga dom som du köpte den utav.
/Gurra
FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
spela 5-10 min lågt. .sen kollar man vad den pallar..å sen lågt igen ...sätt i batteri laddaren / kopplar den till hemma förstärkaren å låter den stå igång så tar det inte så lång tid innan den är inspelad
Inspelningstid på basar är bara skit snack.... Inspelningstiden är den tiden de tar för en bas att kunna prestera max.. de har därför ingen betydelse bör basens hållbarhet om du spelar den lågt i börja eller om du krämar ur den fullt... De ända som händer om du spelar lungt med en bas som är ny är att de tar ännu längre tid innan basen är "inspelad" eller som man säger nu för tiden att basen har "släppt" Och detta är när gummi upphängningen har som någon ovan skrev har mjuknat till... Så bara blås på lycka till... Lupocrille....