Fick för mig att jag skulle putsa rutorna på bilen idag, och gjorde likadant som man brukar göra på fönster hemma om man inte har fin utrustning, d.v.s en microfiberduk för att "skura", och en torr att torka att putsa bort ränder med. Använder en blandning av Yes diskmedel och vatten, vilket jag ofta har använt på hemmafönster med gott resultat.
Mitt problem nu är att oavsett hur jag än putsar så får jag typ flottiga ränder, som är mer eller mindre omöjliga att få bort! Vad gör jag fel? Eller vad bör jag använda?
Fönsterputs har jag aldrig haft några bra erfarenheter av, så andra tips? Rent vatten bättre?
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
ta tröd o gnid loss flötet först då, då blir de rent! tidningspapper och den rosa "glas rent" på prorekond ger dig ett grymt resultat! Antar att du putsar både in och utsida......
Som flera andra säger: Tidningspapper är det bästa jag har provat någonsin! Spraya på vanlig fönsterputs, torka det värsta med en ren dammfri (dvs INTE flanell eller hushållspapper) trasa t,ex en microfiberduk av bra kvalité! Sen torkar du bort det sista med just tidningspapper! Får du ränder då så gör du något gravt fel.
Vi använde vanlig tidningspapper och torkade torrt med när jag körde buss i Spanien och det funkar kanon med tanke på hur mycket klor dom har i sitt vatten.. inte en enda fläck blev kvar. Vi använde vanligt fönstermedel.
Fönsterputs och tidningspapper, skrynklat, ett för att smeta ut medlet med och ett torrt skrynkligt blad för att torka, blir PERFEKT då! Funkar på mina gamla rutor alla gånger iaf
Jag köper alltid Meguiars NXT generation glass polish. Varför? Jo för hur jag än gör och vad jag än applicerar det med lyckas jag inte få ränder eller något sådant, bara en ren yta.
Tidningspapper är en myt... Funka kanske på 70-talet.
En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!
En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!
Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-
Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-
Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..
va?
Va ?
Jag menar att lidls billighetsputs är riktigt bra Tjära och nikotin från cigg kan va jobbigt att få väck men försvinner illa kvickt med deras medel. Okej ?
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
va?
Va ?
Jag menar att lidls billighetsputs är riktigt bra Tjära och nikotin från cigg kan va jobbigt att få väck men försvinner illa kvickt med deras medel. Okej ?
hehe okej nej fatta inte riktigt vad du menade först haha jo de är riktigt bra faktiskt