11 juni 2011
Trådstartare
Tack för input. Kan hjullager göra att det låter så väldigt högt, bullrigt osv? Ljudet varierar vid olika hastigheter, sen ibland upplever jag skakningar i bilen, sen rätt vad det är så är det borta, tänkte att dimensionen gör det skakigt?
Däck o fälg köpte jag lätt begagnat, inte från däckfirma.
V mönstret gör att det låter mer. Men lyssnar man noga låter det typ whowwhowwhow, nästan lite . Låter det som hjullager?
Inget som kan ha göra med att de suttit på annan bil och ska slitas in, eller nåt? Jag ska nog köra till en däckhandlare och/eller en bilverkstad för att se om det kan vara hjullager. Vid hur många mil är det "vanligt" att de börjar ge sig. Min bil är för övrigt en Ford Mondeo, 7500 mil, årsm2007.
Tackar på förhand på fler tips och diskussioner
Ps, kom på nu ännu mer info till er. Jag hade mina flaks sommardäck 16 tums på bilen innan jag satte på dessa, även dessa tyckte jag har börjat bli högljudda, men det förklarade jag för mig själv berodde på att de var slitna, och att bilen är äldre och isoleringen sämre. Men det blev rejäl sklillnad i buller o vägljud med 17 tummarna, låter det som fel på bilen, eller att däcket helt enkelt ger för mycket resonans i just min bil? Intressant detta....
En fråga till, jag tog den navring som följde med fälgen, den kanske inte sitter tillräckligt tight? Kanske måste ha ny navring? Däcken satt på en Volvo innan.
Senast redigerat av Inception (11 juni 2011)