Blev stoppad i Åkersberga igårkväll av vad jag och mina kompisar tror va narkotika roteln eller nått liknande.
Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka, inga pulserande växelljus eller liknande som på vanliga radiobilar. Det stormar ut 4 pers, en per bildörr och alla blir tvungna att legga och bli ställd en jävla massa konstiga frågor, " när rökte ni brajj senast? kommer ni klara pissprovet?" osv.
Under tiden som vanen följde efter hade jag kört med enbart parkeringsljus(nattetid), kört 65 på 50 väg och struntat helt i att blinka i både korsningar och rondeller. Regplåten fram är inte heller synlig och bilen har raka rör från katten, det sa de inget om men att anklaga oss för att ha rökt brajj va däremot aktuellt.
De frågade även om vi hade druckit alkohol under kvällen, skumt nog behövde jag inte ens blåsa. Godkväll sa de och brassade vidare.
Inga växelljus,inga extra antenner, de hade ingen civil utrustning som var synlig. Va det ens polisen vi blev stoppade av eller är det någon som jävlas eller ev. ville kolla upp var bilen min parkerar?
Det va även samma dag som en snubbe skjöts till döds i Åkersberga, kan tänka mig att det var mycket poliser som va ute och körde den natten, men varför i en gammal Chrystler?
Tänkte inte på det då men nu i efterhand känns det som att de inte va polisen.
Någon som råkat ut för liknande?