Hej!
Projektet är startat sen i vintras med läggs upp nu:)
(X) = Klart
(/) = Kommer
( ) kanske kommer
Bytas:
(X) Växelspaksdamask
(/) vita skärmblinkers
(X) Xenon-look reg.belysning
(/) Kupéfläkt (trasig)
Exteriör:
(/) S4 front. köpes!! hör av dig om du har en.
(X) Facelift framlycktor
(/) Xenon kit 6000K-8000K
(X) Sänkningssats 50 fram, 40 bak;)
( ) Röd/klarglas baklycktor
(X) Lacka ner listerna
(X) Lacka bromsok
Interiör:
(/) S4 mätartavlor
(X) Instegsbelysning
(/) S4 Pedalset
(/) Växelspaksknopp
(/) Shortshift spak
Historia:
Började med 17 års dagen då när jag fick min Audi Coupé. Med ett år kvar tills körkortet hade jag stora planer för den bilen. Började med nedslipning, lite småfix och sånt till en början. Men påväg in i verstaden för bland annat lackering dog bilen. Kamremmen gick.. Bilen stod still länge och sålde den tillslut för ett vrakpris att bli av med den bara. Lite senare hittar jag en Audi A6 -97 ute på blocket, skriver på den och frågar om han tar 8000 kr? Vid snabb affär så! Åkte dit dagen efter och kom hem med en riktigt fin A6a. Började renovera den istället och bytte delarna som behövde bytas och lackade alla skador och liknande. efter 1 ½ års ägande tyckte jag 2.6 liters V6an var lite för törstig så sålde den och fick in 14.000. Gav pengarna till farsan min som sa att han skulle fixa fram något perfekt för dom. Ca 1-2 veckor senare kommer han till jobbet med ett par nycklar till en Audi A4. Perfekt tyckte jag! Jag börjde ju såklart direkt med bilen, och nedanför kommer ni få se hur de gått hittills...
Sommarplaner 2011 hade jag tänkt nått liknande:)
Dock är dedär keskin fälgar, hittade ingen bra bild med mina på:)
Första natten med bilen då, Mycket nöjd
Dagen efter blev de lite emblemborttagning:)
Bugatti rimsen
Vinteryra!
Bromsoksbyte då de ena börja läcka ;D
Nya vs. Gammla;)
Lite fälgar man fick med i köpet! Nya däck är ju dock ett måste då de är typ 0.0001 mm kvar
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppar direkt på sommaren då inte så många bilder finns emellan där:)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fälgaaaar
Hööögt
Men sänkning är påväg!
Eftersom att kofångaren på bilen sen innan hade några skavanker slipade jag ner hela och förberedde för lackering. Tog även tillfället till att lacka ner underlister på bilen. Resultatet, mycket bra tycker jag själv=D
klart!
Sänkningsatsen påååå;)
Blev mycket småfix med detaljer såsom DRL dioder, instegsbelysning, instegslister, röda bromsok och så vidare. Småsaker som gör stor skillnad i sin helhet. Men hittade en annons på blocket som sålde växelspaksdamasker. Och var nära att beställa då jag istället frågade svärmor om inte hon kunde sy en istället om jag köpte tyg. Sagt å gjort. Resultat: Grymt! Tid: 4-5 minuter kostar: 51 kronor;) Sparade 250 spänn och slapp vänta på nån leverans och sånt så mycket nöjd.
Helt sjukt mkt lacksläpp på bakluckan. Och med lite tid över en dag så äre ju aldrig fel å jobba lite på sånt;) Våtslipad.
Sänkningen blev riktigt nice!
Bra resultat:) Haha ja jag vet, lite småtöntigt med S4 märke på en A4 men tycker S4 märket är så sjukt snyggt så de var bara ett måste hah
Finns ju så sjukt mkt små skit till bilen och jag kom över märket för en tjuga så
Uploaded with
ImageShack.usNya däck på nu!
gammla 225/40-18. Nya 215/35-18. Tog ett tag för mig å få på dom med resultatet blev riktigt nice. Stretchen jag ville åt;)
Nämen... ett paket:O Tidig present från tjejen
Som ni kan se på denna extremt dåliga bild så är glaset spräckt på vänstra sidan.
Om ni undrar varför: Jag + skruvmejsel + arg = trasigt lyckglas xD
Världens bästa tjej gav mig facelift lyserna:D
Till er som ska köpa oneblock till 95-97. Hör av er så berättar jag för er hur ni ska göra för att få dom att passa och hur elen ska kopplas;)
bjuder på en helhetsbild på slutet här. Mer bilder kommer inom kort
Ha de gött;)