2722
Sök

Toyota supra mk3 blöddrar och dör om man varvar mer är ca 2800rpm

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#1
Hej min supra är riktigt svårstartad å när den väl startar så går den bara på fyra cyl låter de som men när jag startat om den ca 10 ggr så går den på alla.
Men jag måste smyga upp gasen jätte långsamt annars dör den bara och efter ca 2800varv så dör den bara å skjuter å smäller.
Tändstiften är nya så dom kan vi utesluta.
Kan de vara Lmm som krånglar?

Tacksam för alla bra svar Mvh Mikael

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#2
Har du kollat så att den får tillräckligt med bränsle? Bränslefilter utbytt? Bränslepump som kärvar?

Om du rycker ur luftmassemätaren, hur går den då?
Senast redigerat av nicwei01 (15 juni 2011)

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#3
Hej! om jag rycker ur lmm blir de ingen skillnad

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#4
Då är det nog inte lmm som orsakar detta. Vet du bränsletillgången, filter typ?

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#5
tror du inte de alltså? bilen gick när jag köpte den fast den gick dåligt så de jag gjorde var att ta bort insugningsslangen och lmm och kollade så att de var helt och rengjorde lite, sen när jag satte ihop de igen så kom detta fenomen

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#6
Mjaa, det verkar ju misstänkt lmm ändå efter vad du säger. Prova med att nolla motorstyrningen. Ta loss pluskabeln från batteriet och håll den mot chassit i cirka 30 sekunder.

2 011 Inlägg
15 juni 2011
#7
Hör med AnesN här på garaget. Om jag minns rätt hade han liknande problem och då vart det hans ena tändspole som var kass. Den fungerade, men gav inte vad den skulle eller nått.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#8
Jag har provat nolla datan men de hjälpte inte alls tyvärr

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#9
Vad är det för motor i den, en 7M-GE eller 7M-GTE?

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#10
7M-gte

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#11
Har du kontrollerat så att det är fullständigt tätt mellan lmm och spjällhuset?

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#12
Nja men de e väldigt mycke avstick till andra saker på slangen men de brukar väl inte vara så jättenoga eller?

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#13
Just den slangen mellan lmm och spjällhuset måste vara helt tät. Har du minsta läckage där så blir mätvärdet fel, mindre luft passerar därmed lmm vilket resulterar i att mindre mängd bränsle sprutas in.

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#14
De konstiga är att jag lagade en spricka plus att jag proppade ett stick som drog tjuvluft men nu går den ju ännu sämre konsigt konstig

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#15
Om du skulle vilja kolla lmm kondition så ta loss kontaktdonet och mät resistansen mellan stiften THA och E2(de två stift till höger med piggen uppåt). Vid 20 grader celcius skall ohm-värdet pendla mellan 2000-3000 ohm

22 Inlägg
15 juni 2011
#16
Sahl_83 skrev:
De konstiga är att jag lagade en spricka plus att jag proppade ett stick som drog tjuvluft men nu går den ju ännu sämre konsigt konstig

Det var märkligt, va den sprickan på lmm eller på slangen mellan lmm och spjällhus?

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#17
Jag får kolla på de imorn, värst va du kan smile

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#18
sprickan var på slangen precis innan turbon

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

22 Inlägg
15 juni 2011
#19
Sahl_83 skrev:
Jag får kolla på de imorn, värst va du kan smile

OK, jag har ett par vänner i USA som kör och skruvar Supror och de brukar vara snabba på och svara smile

149 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#20
Jaha ok då e jag med smile

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen


Sök