16 juni 2011
Trådstartare
hejsan. håller på med min 300turbodiesel 5cyl motor från -84. detta är en orginal turbo så jag har en vakumklocka uppe på pumpen och undrar vad det är. det går en slang ifrån insuget till en liten dosa där slangen delar sig till 3 slangar, och på den sitter det 3st kablar och ena går in i bilen och den andra går till insuget på åvansidan och den 3je kabeln är avklippt.
jag ersatte detta med en slang direkt ifrån insuget till klockan och drog även ur all el ur den lilla dosan. då gick den mycket bättre.
jag vill ha mer diesel men vet inte hur jag ska göra. har förstått att man ska ta bort bakstycket på pumpen och ställa på den där. men då sitter oljefiltret ivägen så ska jag komma åt måste jag ta bort den. måste motorn vara igång när jag ställer detta?
det sitter även en ställskruv utanpå pumpen på baksidan längst ner till vänster. är detta en ställskruv för diesel oxå? har skruvat ut den max men inget händer.
någon som kan hjälpa mig? less att bilen går som en påse skit. vill ha mer diesel så jag kan ställa på laddet eller byta till en lite större turbo.
går det att "bond" uppställa pumpen på dessa?