3235
Sök

Högt vägljud med 19"??

118 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Hej. Har en volvo S60 01a som jag ska köpa fälgar till. Det jag funderar lite på är om det blir för stötigt och för mycket vägljud med 19" efter som man är nere på 35 profil`?! oavsätt om det blir 18 lr 19 så kommer jag inte köra med billiga skitdäck, Det blir conti lr michellin! Kan vara bra att skriva annars får jag väl bara höra att det beror på vad jag väljer för däck=) men ni som kört med båda mycket kan väl hjälpa mig lite kanske:P Mvh

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

12 086 Inlägg
20 juni 2011
Visst låter breda lågprofil generellt sätt mer, men det är väldigt olika beroende på däck.
Billiga däck låter oftast mycket. Det satt Linglong och Duro på min 540/6 när jag köpte den, helt otroligt vad mycket det låter om dom däcken. Även V-mönstrade däck låter mer.

På dackonline finns tester där bland annat vägljud tas upp, kolla där på resp däck du är intresserad av.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Kör du utan sänkning blir det inte någon väldig skillnad. Jag kör med kumho ku31 och dessa går tyst och fint ! smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök