2070
Sök

Saab 9000 inre motorfäste

54 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Tjena!

Jag har ett litet problem, det är så att min drivknut hoppade ur meden och vid närmare koll så är det så att motorn har flyttat sig i sidleds vilket jag då trodde var inre motorkudden som var slut, men när jag hissade upp och kikade såg jag att det är ett fäste som kudden sitter i som är av. Jag åkte då till Saab och frågade men dem hävdar att det finns inget fäste som den motorkudden sitter i på min modell utan enbart på deras V6 motor..

Det är en 9000 A50 2,3t -170hks maskin och motorn har flyttat sig åt höger och den är såpass "slapp" att man kan vicka den bra mycket i sidleds.

Så ni Saab experter finns det ett fäste där? eller är det min motor som en del har gått av på?

Med vänlig hälsning
Kristoffer
Senast redigerat av Swarten1 (20 juni 2011)

54 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Alltså det fästet som denna kudde ska monteras i http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- … mre-1.html

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 juni 2011
På bakre sidan av motorn sitter det ett sådant färse samt även vid höger gaffelben vid subframen. Dom kan du ta o byta men jag tror att det kan vara svårt för motorn o flytta på sig dock. Motorn sitternju fastbultad ner i upphängningen, kan ju vara så att den har lossnat o motorn har hoppat av eller liknande!

Sök