3526
Sök

Fick 2a på tonade sidorutor fram - Är jag skyldig att ha rutorna i på ombesiktningen???

1 515 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Tja!

- Yes, som sagt så fick jag nedslag på mina väldigt svagt tonade rutor..... allt annat gick rakt igenom förutom det *sigh*

Som sagt, är jag skylldig att ha rutorna sittandes i nu vid efter-besiktning eftersom de sätt att rutorna vart tonade, eller kan jag rent av plocka ner de och komma utan rutor? Som lagen säger så måste jag inte alls ha några fram-rutor..

Hur gör jag?

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 353 Inlägg
20 juni 2011
eftersom att du fick 2:a på de så måste det "åtgärdas" o göras en efterkontroll, så tyvärr är de 2 alternativ, byta rutor, eller ta bort toningen..

1 515 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Crille88 skrev:
eftersom att du fick 2:a på de så måste det "åtgärdas" o göras en efterkontroll, så tyvärr är de 2 alternativ, byta rutor, eller ta bort toningen..

Ahh fukk..borde tatt bort skiten innan hmm - Blir att dra av toningen och tona om mörkare då big_smile

Tack för svar, mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 353 Inlägg
20 juni 2011
lite inte för mycket på mig, kan juh va så att de finns nåt sätt o komma runt, jag är inte gud, men det är iaf vad jag tror, har aldrig varit med om att man får 2:a på nåt man kan åka på efterkontroll utan att dom kontrollerat att det är åtgärdat tongue

42 Inlägg
20 juni 2011
Tror Crille har rätt, De brukar ju kolla enbart på den 2a man fick på den förra besiktningen. Finns det ingen ruta att kolla på då kan det vara roligt att se hur han reagerar haha big_smile

1 515 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Hahha Ni har nog rätt, det låter helt logiskt big_smile - Men aja, nu kan man ta mörkare toning wink

42 Inlägg
20 juni 2011
Det blir nog riktigt snyggt, sugen att göra det jag med smile

1 101 Inlägg
20 juni 2011
Vet många kompisar som kör in utan rutor å de går bra, finns inget som säger att du MÅSTE ha sidorutor? så av med dom å kör utan rutor om du vill slippa ha bort toningen

men annars som sagt kan du ju skaffa mörkare wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

680 Inlägg
20 juni 2011
Woojen skrev:
Vet många kompisar som kör in utan rutor å de går bra, finns inget som säger att du MÅSTE ha sidorutor? så av med dom å kör utan rutor om du vill slippa ha bort toningen

men annars som sagt kan du ju skaffa mörkare wink

stämmer måste inte ha rutor ,,sitter de rutor i måste man kunna köra upp å visa dom,går inte som förr ta ur säkringen

2 266 Inlägg
20 juni 2011
Har man rutorna nere under besiktningen så kan man få sidoruta kontroll ej utförd en tvåa som sagt. antingen låna ett par otonade och byta eller tona om dina egna grannen gjorde egna i plexi plast och åkte in de funkar med

svetsdiff !!!

1 515 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Ska tacka besiktnings mannen som "tvinga" mig till att tona mörkare innan jag åker därifrån, då jag fick en 2a dvs hahah big_smile

680 Inlägg
20 juni 2011
PMPerformance skrev:
Har man rutorna nere under besiktningen så kan man få sidoruta kontroll ej utförd en tvåa som sagt. antingen låna ett par otonade och byta eller tona om dina egna grannen gjorde egna i plexi plast och åkte in de funkar med

ja men man behöver inte ha i några rutor alls...men har man i som du säger måste man kunna visa dom

43 Inlägg
20 juni 2011
Min sambo försökte med att tejpa över och dra ur säkringen, det gick inge vidare. Så plocka bort rutorna bara, behöver inte sitta några rutor i. Sitter det rutor i måste man visa att det inte sitter någon film på dom.

42 Inlägg
20 juni 2011
Men måste han inte visa rutorna eftersom han fick en 2a på dom? Det är väl det de kollar på när han åker på efter besiktning?

1 101 Inlägg
20 juni 2011
Nej eftersom det inte är lag på att ha rutor så han kan lika väl åka dit å säga att han tog bort dom smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 515 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Hmm, Kanske borde testa att bara dra dit och säga att rutorna är dänplockade då de "skadades" vid avmontering av toning.. De lär väl fråga "vart har du rutorna", då är det bara att spela dum ch säga att de pajja och att man kör utan rutor på ett tag? big_smile

1 353 Inlägg
21 juni 2011
Audi_powah skrev:
Hmm, Kanske borde testa att bara dra dit och säga att rutorna är dänplockade då de "skadades" vid avmontering av toning.. De lär väl fråga "vart har du rutorna", då är det bara att spela dum ch säga att de pajja och att man kör utan rutor på ett tag? big_smile

"rutorna sprack för de blev en stor repa när toningen skulle tas bort, nya e beställda" [rycka på axlarna] heheh wink

39 Inlägg
21 juni 2011
Audi_powah skrev:

Kommer funka galant wink

1 515 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Hahha! Då kör vi på det och ser vad de har att säga! big_smile

Gött mos
1 096 Inlägg
21 juni 2011
Åk in igen med ok rutor och till nästa år, fira ner dina rutor(med toning) skruva av allting, el och/eller vev så man inte kan få upp rutorna. Det står ingenstans att man behöver ha sidorutor, däremot bakruta och vindruta.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Sök