2621
Sök

Fortkörning 111h km/h på 50 väg

killercow
20 juni 2011
#61
Detta är en väldigt svår fråga. Vid fortkörning som går till åklagare så blir man av med kortet. ingen snack om saken. Sen när det gäller under hur lång tid så avgörs det av flera faktorer.
Tex vart man kört för fort, 110-väg eller 50-väg spelar en rätt stor roll i bedömningen om hur allvarlig fortkörningen är. Sen ditt intyg från arbetsgivaren tas oxå med i bedömningen.

Du kan få allt från 3mån till 4år, så högt som 4 år ska du inte tro att du får om detta var första gången.
Men med tanke på hur fort de gick och det var 50-väg så ska du nog räkna med 1år ca. 6 mån om du har tur

sen ska väl kortet tas om eller? nån annan som har bättre koll på detta?

Sen måste du TS fatta att när du skapar en sån här tråd å skriver "råkade" köra 110 på 50 väg, vilket man inte kan råka göra. så får du räkna med att folk blir piss förbannade.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 167 Inlägg
20 juni 2011
#62
killercow skrev:
Detta är en väldigt svår fråga. Vid fortkörning som går till åklagare så blir man av med kortet. ingen snack om saken. Sen när det gäller under hur lång tid så avgörs det av flera faktorer.
Tex vart man kört för fort, 110-väg eller 50-väg spelar en rätt stor roll i bedömningen om hur allvarlig fortkörningen är. Sen ditt intyg från arbetsgivaren tas oxå med i bedömningen.

Du kan få allt från 3mån till 4år, så högt som 4 år ska du inte tro att du får om detta var första gången.
Men med tanke på hur fort de gick och det var 50-väg så ska du nog räkna med 1år ca. 6 mån om du har tur

sen ska väl kortet tas om eller? nån annan som har bättre koll på detta?

Sen måste du TS fatta att när du skapar en sån här tråd å skriver "råkade" köra 110 på 50 väg, vilket man inte kan råka göra. så får du räkna med att folk blir piss förbannade.
Det där att körkortet måste tas om beror inte det på hur länge det blir indraget? Kan inte den gränsen men 6 mån eller 1 år känns väl någorlunda rätt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 515 Inlägg
20 juni 2011
#63
Som många säger så skall du räkna med ...6månader - 1 år, och det är om du har tur... det är vad man får räkna med om man glider runt i 111 på 50-väg big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

x40
1 209 Inlägg
20 juni 2011
#64
tycker synd om dej. om det blir så att du blir av med kortet på ett års tid så måste du ta om!!

Volvo S40 turbo.

killercow
20 juni 2011
#65
En fråga till TS.

Hur ställer sig din arbetsgivare till saken om du blir av med kortet i 6mån - 1år?

957 Inlägg
20 juni 2011
#66
Audi_powah skrev:
Som många säger så skall du räkna med ...6månader - 1 år, och det är om du har tur... det är vad man får räkna med om man glider runt i 111 på 50-väg big_smile
111km/h på en 50 väg då glider man inte utan flyger:P     6 månader kan det säkert gå på men 1 år vet fan  lite för mkt men inget är ovaling  med tanke på att det är  50 väg  så kan det bli  1 år med


957 Inlägg
20 juni 2011
#67
blir man av med körkotet i 12 månader då behöver man inte ta om alting men om det blir så att han blir av med körkotet 12månader och 1 dag då måste man ta ALLT om igen


227 Inlägg
20 juni 2011
#68
Transporter89 skrev:
blir man av med körkotet i 12 månader då behöver man inte ta om alting men om det blir så att han blir av med körkotet 12månader och 1 dag då måste man ta ALLT om igen
Står det 12 månder på pappret så slipper man ta om men står det 1år måste man ta om...Sjuk skumt tycker jag, 12 månader är ju ffs ett år :S...

Dum spiro, spero...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 167 Inlägg
20 juni 2011
#69
JE skrev:
Transporter89 skrev:
blir man av med körkotet i 12 månader då behöver man inte ta om alting men om det blir så att han blir av med körkotet 12månader och 1 dag då måste man ta ALLT om igen
Står det 12 månder på pappret så slipper man ta om men står det 1år måste man ta om...Sjuk skumt tycker jag, 12 månader är ju ffs ett år :S...
Mycket skumt 12 mån......1 år, samma va?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

unibet
20 juni 2011
#70
Jag blev själv av med mitt körkort förra året, jag körde 98km/h på 50 väg. Jag blev av med körkortet i 2 månader och fick 4tusen i böter. Jag fick ta om körkortet helt då jag fortfarande hade prövotid kvar, 2 veckor bara.. tongue

Men jag tycker ändå att jag kom lindrigt undan, så du kan väl inte få så jätte mycket värre straff ändå.

27 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#71
killercow skrev:
En fråga till TS.

Hur ställer sig din arbetsgivare till saken om du blir av med kortet i 6mån - 1år?
jag blir ju arbetslös


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 167 Inlägg
20 juni 2011
#72
vento_93 skrev:
killercow skrev:
En fråga till TS.

Hur ställer sig din arbetsgivare till saken om du blir av med kortet i 6mån - 1år?
jag blir ju arbetslös
Det är väl inte så lätt att bli omplacerad under tiden på en taxifirma.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

27 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#73
Vettemannen skrev:
vento_93 skrev:
killercow skrev:
En fråga till TS.

Hur ställer sig din arbetsgivare till saken om du blir av med kortet i 6mån - 1år?
jag blir ju arbetslös
Det är väl inte så lätt att bli omplacerad under tiden på en taxifirma.

/Benny
finns inte mkt annat jobb än o köra på ett taxibolag


killercow
20 juni 2011
#74
vento_93 skrev:
killercow skrev:
En fråga till TS.

Hur ställer sig din arbetsgivare till saken om du blir av med kortet i 6mån - 1år?
jag blir ju arbetslös
Jag skulle nog kolla detta med facket. inte helt säker dom har rätt säga upp dej. men däremot kan dom kanske tvinga dej till att ta tjänstledigt under tiden. men då har du nog inte rätt till a-kassa under tiden.
Jag skulle nog ta tjänstledigt å försökt få nått annat jobb tillfälligt under tiden.

27 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#75
tittade i posten och hade fått brev från transportstyrelsen..

bestul om återkallelse av körkort tills vidare.

BESLUT:
transportstyrelsen beslutar att återkalla ditt körkort tills vidare och bestämmer beslutets giltighetstid till 4 månader. räknat från 19 maj då du fick del av polismydighetens beslut att omhänderta ditt körkort.

transportstyrelsen kommer att avgöra ärandet slutligt när LAGKRAFTVUNNEN dom elr slutligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.
Om du blir lagförd för samma förseelse som redovisas underrättar transportstyrelsen vanligtvis inte inför slutligt beslut.

alltså är jag forfarande misstänkt för vårdslöshet i trafik.



ädrar dom bestultet om jag blir fälld för vårdslöshet ?????
Senast redigerat av vento_93 (20 juni 2011)


889 Inlägg
20 juni 2011
#76
vento_93 skrev:
tittade i posten och hade fått brev från transportstyrelsen..

bestul om återkallelse av körkort tills vidare.

BESLUT:
transportstyrelsen beslutar att återkalla ditt körkort tills vidare och bestämmer beslutets giltighetstid till 4 månader. räknat från 19 maj då du fick del av polismydighetens beslut att omhänderta ditt körkort.

transportstyrelsen kommer att avgöra ärandet slutligt när LAGKRAFTVUNNEN dom elr slutligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.
Om du blir lagförd för samma förseelse som redovisas underrättar transportstyrelsen vanligtvis inte inför slutligt beslut.

alltså är jag forfarande misstänkt för vårdslöshet i trafik
KLart som fan att du e 111 på en 50 väg e jo fan inte klokt

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

#2573
1 489 Inlägg
20 juni 2011
#77
vento_93 skrev:
tkd_rille skrev:
Nu får ni nog tänka till lite. Körkortet kommer du nog få tillbaka innan du får tillbaka ditt taxileg. Nu är jag ju inte 100% säker och har inte heller boken här.
Men om de blir vårdslöshet så kan du få indraget taxileg i 2 år om inte mer.
Jag försökte leta på nätet men de kommer mest upp massa annat skit där men ha de i åtanke.

Och hoppas inte du körde för fort när du var i tjänst.
ok..hörde från en kollega att dom inte har nått med taxi kortet o göra..att man får tillbaka allt på en o samma gång..
Ja det stämmer, du får automatiskt tillbaka taxilegget när du får tillbaka körkortet smile

Jobbar själv med taxi och vet hur jävligt det är och passa tider medmera, dock synd att du pressade så pass inom tätbebyggt ;-)

• Även den starka måste ta i när han skiter

27 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#78
MarcusL skrev:
vento_93 skrev:
tkd_rille skrev:
Nu får ni nog tänka till lite. Körkortet kommer du nog få tillbaka innan du får tillbaka ditt taxileg. Nu är jag ju inte 100% säker och har inte heller boken här.
Men om de blir vårdslöshet så kan du få indraget taxileg i 2 år om inte mer.
Jag försökte leta på nätet men de kommer mest upp massa annat skit där men ha de i åtanke.

Och hoppas inte du körde för fort när du var i tjänst.
ok..hörde från en kollega att dom inte har nått med taxi kortet o göra..att man får tillbaka allt på en o samma gång..
Ja det stämmer, du får automatiskt tillbaka taxilegget när du får tillbaka körkortet smile

Jobbar själv med taxi och vet hur jävligt det är och passa tider medmera, dock synd att du pressade så pass inom tätbebyggt ;-)
det va med privatbilen...


27 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#79
tittade i posten och hade fått brev från transportstyrelsen..

bestul om återkallelse av körkort tills vidare.

BESLUT:
transportstyrelsen beslutar att återkalla ditt körkort tills vidare och bestämmer beslutets giltighetstid till 4 månader. räknat från 19 maj då du fick del av polismydighetens beslut att omhänderta ditt körkort.

transportstyrelsen kommer att avgöra ärandet slutligt när LAGKRAFTVUNNEN dom elr slutligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.
Om du blir lagförd för samma förseelse som redovisas underrättar transportstyrelsen vanligtvis inte inför slutligt beslut.

alltså är jag forfarande misstänkt för vårdslöshet i trafik.



ändrar dom bestultet om jag blir fälld för vårdslöshet ?????
Senast redigerat av vento_93 (20 juni 2011)


227 Inlägg
20 juni 2011
#80
Vettemannen skrev:
JE skrev:
Transporter89 skrev:
blir man av med körkotet i 12 månader då behöver man inte ta om alting men om det blir så att han blir av med körkotet 12månader och 1 dag då måste man ta ALLT om igen
Står det 12 månder på pappret så slipper man ta om men står det 1år måste man ta om...Sjuk skumt tycker jag, 12 månader är ju ffs ett år :S...
Mycket skumt 12 mån......1 år, samma va?

/Benny
Jo, rent tidsmässigt ja...Trycker också det är skitskumt men har polare som råkat ut för detta så jag är ganska säker då jag sett papperna själv..

Dum spiro, spero...


Sök