3325
Sök

Koppling av nya högtalare fram i Octavia RS

37 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#1
Hej!

Min fråga handlar om ifall kopplingen till original högtalare i en Octavia RS 04 verkligen måste se ut som den gör?

Nyköpt bil, och det som jag antar är original är ett par blaupunkt högtalare fram där det är 4 sladdar inkopplade? Efter att ha sökt och googlat lite så har jag fått fram att 2 av de sladdarna går vidare till diskanten som sitter i dörren, eller har jag fel?

Det problemet jag har nu är att jag ska koppla in nya högtalare och undrar om ja bara kan knipsa så de sitter nu, och istället sätta de två pluskablarna på plushanen på högtalarn och då desamma med minus?

Någon här med erfarenhet av detta? smile


58 Inlägg
21 juni 2011
#2
Nu satt det inte originalhögtalare i min då jag köpte den. Så som det ser ut där har tidigare ägare kapat båda kabelparen där de kommer in i dörrsidan och sedan bara använt det ena. Detta får mig att tro att den ursprungliga delningen mellan diskant och mid sköttes via kondning i dörren. Om så är fallet kan du köra samma variant (kapa, använd ena kabelpret och koppla till filtret om det nu är ett kit).
Senast redigerat av Helderud (21 juni 2011)


37 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#3
okej smile

nu till en annan fråga angående octavia RS och ljud. Hur lyckas man få plats med kablaget bakom stereon?


58 Inlägg
21 juni 2011
#4
Shags skrev:
okej smile

nu till en annan fråga angående octavia RS och ljud. Hur lyckas man få plats med kablaget bakom stereon?
Tänker du på iso-kontakten? Tar det emot att trycka in stereon? Tryck kontakten neråt bakom ramen där det är som mest plats. Tryck sedan försiktigt in stereon. Är tyvärr lite dåligt med plats pga facket under med det fungerar med lite pill.


37 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#5
Iso-kontakten sitter så pass nära stereo så kan inte göra mkt med den om du förstår vad jag menar.. smile har försökt nu en stund.. hm du vet inte om man kan komma åt från bakifrån? smile dra loss nån kåpa elr så under handskfacket kanske smile

Edit: lyste in med lampa precis, och de e ju typ stängt bakom stereon.. men men.. på nåt vänster ska jag lösa de smile
Senast redigerat av Shags (21 juni 2011)


58 Inlägg
21 juni 2011
#6
Shags skrev:
Iso-kontakten sitter så pass nära stereo så kan inte göra mkt med den om du förstår vad jag menar.. smile har försökt nu en stund.. hm du vet inte om man kan komma åt från bakifrån? smile dra loss nån kåpa elr så under handskfacket kanske smile

Edit: lyste in med lampa precis, och de e ju typ stängt bakom stereon.. men men.. på nåt vänster ska jag lösa de smile
Bakom går inte att få plats med den, tror att det undre facket bara är att plocka ut så kanske du kan få till det. Dock kommer ju kontakten vara i vägen för facket med men det kan ju funka bättre så.
Senast redigerat av Helderud (21 juni 2011)



Sök