Hur ska man fästa kjolarna?

MostWanted93
24 juni 2011 · 143 Inlägg

Har köpt nå skärmbreddare/kjolpaket till min bil, och vill så kunna sätta fast dom.
Men då kommer ett litet problem, Hur ska man fästa dom?
Kommer bara på skruva/nita eller typ karosserilim.
Men med skruv/nit är jag rädd för att rosten lär komma rätt fort, och karosserilim vågar jag inte heller använda, eftersom att när jag har råd ska bilen lackas om, och då vill man ju kunna plocka lös kjolarna.
Så, är de nån som har nått bra tips på nån sorts lim eller nått som får de att sitta bra, men inte så bra att de aldrig går att ta lös nå mer?

Smajly
24 juni 2011 · 3 059 Inlägg

Vill du ha svar på frågan??

Du kanske ska lägga till vilken bil det handlar om?? Orginal paket eller nån billig glasfiberkopia??
Bilder??

Senast redigerat av Smajly (24 juni 2011)

MostWanted93
24 juni 2011 · 143 Inlägg

Va kanske lite otydlig på de biten.
Kittet kommer från en Ford Fiesta, men ska sitta på en Toyota Starlet -83(med lite moddning), och är tillverkat i nån väldigt mjuk plast. Kan böjjas och sånt nästan hur mycke som helst utan att de händer nått med de.
http://imageshack.us/g/339/20110614135231.jpg/

Smajly
24 juni 2011 · 3 059 Inlägg

Hur sitter dom fast orginal på fiestan??
Är dom skruvade under skärmkanten och med dubbelhäftande på skärmen??

Går det inte att göra nått liknande på den bil du vill sätta dom?

MostWanted93
24 juni 2011 · 143 Inlägg

Smajly: Kjolarna sitter skruvade/nitade, men skärmarna satt med nått vitt grejs. Satt bra med de, tillräckligt bra för att inte släppa och så men inte så att lacken direkt följde med när man drog loss dom. Så nått sånt skulle jag vilja ha, men jag vet ju inte vad de är.

jonnielahti: Hur bra sitter de med sånt? Vill ju som sagt kunna ta lös dom efteråt utan att slita sönder hela bilen tongue
Och vart kan man få tag i sånt? Typ byggvaruhus eller?

OUTLAW1
25 juni 2011 ·

eller så kan du vänta att montera dom med karosslim tills du har lackat bilen...
ibland måste man vänta för att få bästa av 2 världar..:-)

MostWanted93
25 juni 2011 · 143 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
eller så kan du vänta att montera dom med karosslim tills du har lackat bilen...
ibland måste man vänta för att få bästa av 2 världar..:-)

Problemet med de är att de kliar för mycke i fingrarna att få dit de ^^
Ganska nyligt skaffat bilen, så är taggad som f**n att börja göra nått roligt av den big_smile

Smajly
25 juni 2011 · 3 059 Inlägg

PL400 kan köpas i alla byggvaruhus.
Det sitter riktigt bra och det kan om du har otur bli stora problem att få loss det sen om du ska ta av det vid lackering.
Men varför plocka av det sen? Lackera det i samma färg på samma gång som bilen.. blir snyggt.

MostWanted93
26 juni 2011 · 143 Inlägg

Får kolla lite på domdär.
Jo, vill kunna plocka lös dom för att de finns lite rost på bilen, men just nu har jag ingen stans att hålla till med att fixa de, och körkortet är knappt 1 månad bort nu, och då vill man inte hålla på att fixa rost tongue
Än så länge är de bara ytrost så de är ingen panik att fixa de, och man vill ju ha Lite stil på bilen åtminstone nu i sommar ^^
Fast har jag tur och hittar nått ställe jag kan hålla till på nu så kommer jag troligtvis använda karosserilim eller liknande ^^

Senast redigerat av MostWanted93 (27 juni 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang