3553
Sök

Gubben innan har SPRAY lagat kanter - fixa hur?

853 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Som topic lyder.

Gubben som jag köpte bilen av har lagat skärmkanter med sprayburk, så lacken är liksom lite grynig och sträv.

Hur går det att fixa så att den får den där mer släta och lite halvblanka ytan?

55 Inlägg
28 juni 2011
Kör rubbing med maskin lite lätt i omgångar tills det ser skapligt ut. Gjorde detta på morsans bil för ett par år sedan och blev helt OK för att vara spraylagat smile

1 230 Inlägg
28 juni 2011
eller slipa ner allt och lacka nytt smile

526 Inlägg
28 juni 2011
Slipa ner och lackera istället för att hålla på och snåla och kladda med sådant skit som burk färg! de e mitt tipps big_smile

853 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
TyraX skrev:
Slipa ner och lackera istället för att hålla på och snåla och kladda med sådant skit som burk färg! de e mitt tipps big_smile

Far har jobbat som pulverlackerare i 25 år, tror ni han kan hantera en lack spruta?

Lite mer frågor:

1. Om man börjar 06.00 med att börja slipa bilen, hinner man bli klar samma dag?
2. MÅSTE man plocka ur nå fönster?
3. Vad kommer det att kosta mig på ett ungefär?

Tack smile

5 111 Inlägg
28 juni 2011
1: Beror helt på skicket - behöver den bara mattas ned, eller är det skador som måste spacklas? Kanske riktas? Rost som måste svetsas?

2: Nej, de kan man ju maskera.

3: Se 1.

1 230 Inlägg
28 juni 2011
hur mycket är det du ska lacka? smile är det hela bilen eller bara en skärm tongue

1 230 Inlägg
28 juni 2011
sen beror det ju på vad du använder för färg smile

5 111 Inlägg
28 juni 2011
En vit bil med någorlunda fräsch lack känns det onödigt att hellacka om det inte är för att man vill få den helt tipp-topp. Risken för nyansskillnader är väl inte så gigantisk just där som på t.ex. en metallic.

853 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
1: Beror helt på skicket - behöver den bara mattas ned, eller är det skador som måste spacklas? Kanske riktas? Rost som måste svetsas?

2: Nej, de kan man ju maskera.

3: Se 1.

Finns ingen rost och inga bucklor. Kan inte komma på något som måste spacklas, om jag inte väljer att ta bort listerna runt om.

853 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
manne_940 skrev:
hur mycket är det du ska lacka? smile är det hela bilen eller bara en skärm tongue

Hela bilen. Hade tänkt använda mörkgrå eller mörkblå. Någon lite mörkare färg.

Sök