Saab 9-3 04 Problem går dåligt när man trycker på fullt vid högt laddtryck

GL77
2 juni 2013 ·

Jag har exakt samma fel nu tyvärr sad

Miblo
2 juni 2013 · 88 Inlägg

Myrberg89 skrev:
rovade "norsk reset" ingen skillnad. lite bättre värden på bensin förbrukningen men förtfarande fel. säger 1.7 L/M i 60/70 km/h

Med de värdena behöver du verkligen kontrollera vad som felar, låter som bilen skulle gå väldigt fett, eller om bilen tror att den gör det.

Med många felkodsläsare som ansluts till en smartphone eller datorn kan ofta läsa livedata från både lambdasonderna och luftmassemätaren, det kan ge dig lite mera information om vad som felar.
Dock behövs det en del kunskap för tydning av siffrorna, bägge lambdasonderna tex ska inte ha samma värde.

Mät Livedata när du gör en fullgasrepa och kolla i efterhand om någon parameter såg konstig ut.

GL77
2 juni 2013 ·

Är det någon här som har ett diagnos verktyg för Saab 9-3 i Stockholms området ???

Måste kolla upp vad som är det riktiga felet innan jag åker o köper nya grejer.

AllRightsReserved All Rights Reserved
24 maj 2014 · 141 Inlägg

Min gjorde exakt likadant, men fick felkod på misständning och bytte en tändspole så var problemet löst smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Matnil
11 november 2014 · 3 Inlägg

Hm, har precis samma problem på min 9-5 Aero -02, går okej vid lugn körning, hackar o hoppar kraftigt vid lite kraftigare acceleration...., Felkoderna beskrev problem med tändning på en el flera cylindrar enl Mekonomen dit den är lämnad. De har bytt tändbox (el tänd kassett) utan resultat... De skulle prova byta tändstift, kruxet är att tändstiften bytad en vid service för c:a 2 månader sen.... Kan det bero på att de bytad till fel sorts tändstift, han pratade om att de satt i platinum-stift och skulle prova med ett billigare stift   nu.... De nämnde oxå vakumslangar som såg dålig ut, kan det ha med detta att göra?

Matnil
11 november 2014 · 3 Inlägg

Var inte tändstiften.... De ska mäta bränsletryck som nästa steg och försöka isolera felet lite....
Vad kan det annars bero på? Inte tändbox, inte tändstift...
Edit: kan det va tändspole problem även på 9-5 eller det är bara I 9-3 dessa ställer till det?

Senast redigerat av Matnil (11 november 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang