2304
Sök

Nybliven pappa till en s40

939 Inlägg
1 juli 2011
hofvander skrev:
Nightmare89 skrev:
Som alla andra säger så gör fälgar å en sänkning på bilen extremt mycket!! Tycker även att du ska ha svarta lyktor. Du kan kolla min bil om du vill se  den nya sortens devil eyes svarta såklart.

jo de e sant, vart har du köpt dina devileyes, sjuukt snygga var dom iaf ;D

Jag köpte dem från scstyling

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
1 juli 2011
premonitioner skrev:
Woogensea skrev:
Lite OT kanske, men du vet säkert: Har en S40 också som jag vill sätta dit vita pos ljus på, är detta lagligt? Om glasen är vita men lampan lyser orange, är det okej?

Vita glas + Orange/Gul lampa = Lagligt ja wink

Du får säkert ha typ blåa glas också om du vill... bara det lyser orange/gult när bilen är på tongue

.

Okej! Gött då vet jag. Köpte ett gäng vita på elmiamässan, men har inte vågar smäcka dit dom än. Tack för svar!

En gång Volvo, Alltid Volvo

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
3 juli 2011
Jag tycker devil eyes på s40 eller volvo överhuvudtaget är riktigt fult. håller med han som pratade om att fixa till inredningen/stereo osv istället. den är väl fin som den är? en sänkning och ett par feta fälgar räcker enligt mig smile

939 Inlägg
3 juli 2011
Stoner_fuzz skrev:
Jag tycker devil eyes på s40 eller volvo överhuvudtaget är riktigt fult. håller med han som pratade om att fixa till inredningen/stereo osv istället. den är väl fin som den är? en sänkning och ett par feta fälgar räcker enligt mig smile

Yes smaken e som baken big_smile tur det annars så skulle vi alla ha samma bilar:rolleyes:

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
3 juli 2011
Nightmare89 skrev:
Stoner_fuzz skrev:

Yes smaken e som baken big_smile tur det annars så skulle vi alla ha samma bilar:rolleyes:

jajamen, han bad om tips.

583 Inlägg
4 juli 2011
Helt klar skall du börja lära dig din bil.

Ifall du precis blivit bilägare skaffar du dig en bok om din bil. Kollar över olja, kylarvatten, bromsolja, eventuella lekage, bromskivors skick & bromsklossar, stämma av att alla servicar gjorts på bilen som volvo rekomenderar. Att bara slänga pengar på massa "coola plast spoilers" och "häftiga ljus" utan att gå över det mest basic kommer göra att du får en rasad bil som ser estetiskt tilltalande ut smile. Gör du inte det löper du risk att få väldigt dyra överaskningar runt hörnet.

När allt verkar vara i sin ordning tycker jag att du skall sattsa på att göra allt själv. Dvs ej lämna in sakerna till verkstad ifall då inte specialutrustning krävs. Att göra saker själv spara dig 50-95% av alla kostnaderna då det oftast är tiden och inte materialet som kostar.

Att kunna säga du gjort sakerna med bilen ger dig erfarenhet & kunnande men inte minst mest pengar i fickan.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

16 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
ajonasson skrev:
Helt klar skall du börja lära dig din bil.

Ifall du precis blivit bilägare skaffar du dig en bok om din bil. Kollar över olja, kylarvatten, bromsolja, eventuella lekage, bromskivors skick & bromsklossar, stämma av att alla servicar gjorts på bilen som volvo rekomenderar. Att bara slänga pengar på massa "coola plast spoilers" och "häftiga ljus" utan att gå över det mest basic kommer göra att du får en rasad bil som ser estetiskt tilltalande ut smile. Gör du inte det löper du risk att få väldigt dyra överaskningar runt hörnet.

När allt verkar vara i sin ordning tycker jag att du skall sattsa på att göra allt själv. Dvs ej lämna in sakerna till verkstad ifall då inte specialutrustning krävs. Att göra saker själv spara dig 50-95% av alla kostnaderna då det oftast är tiden och inte materialet som kostar.

Att kunna säga du gjort sakerna med bilen ger dig erfarenhet & kunnande men inte minst mest pengar i fickan.

Mvh
Anders

jodå den grundläggande kollen är gjort och allt ser bra ut. direkt efter jag köpte den så hade jag en vän som kollade på de. så det är dags att fixa till "snyggheten" nu. de enda jag känner att jag behöver lämna in är toningen på bakrutan som inte blev helt bra :S men annars är tanken att försöka göra det mesta själv. har införskaffat en bok på biltema om just min bil så man har lite koll nu iaf hur saker byts osv. bilen i övrigt är full servad enligt volvo. hade tur med ägaren innan som haft billen väääldigt länge.

Sök