MadeByMe skrev:
Tack för era svar 2002tii Micke!
940RDALLE!
Enligt svea rikes lag så får jag fota nästan vad jag vill, jag får vara 10 cm från dig och fota din näsa och du kan egentligen inte göra så mycket åt det jag kan även publicera på nätet så länge jag inte kränker din identitet, skulle jag förfölja dig om du går iväg då kan du åtala mig för ofredande.
Ang bilder på bilar så får jag också ta bilder och publicera bilder på nätet hur jag vill så länge det är på allmänplats, är det dock inhägnad område (minst 2 m högt staket) så är det andra regler som gäller.
Detta event var på inhägnat område, 2m högt, men, jag är tillåtelse av evenemangsvärden att fota, eller rättare sagt, dom bad mig fota, sen är det upp till dig om du vill ställa upp eller inte och då får du helt enkelt va med på konsekvenserna också, Jag gör detta helt gratis, för att dokumentera träffar och för jag tycker det är kul, senaste 2 veckorna har jag lagt ut nästan 23 000kr på objektiv, jag har utrustning för närmare 100 000kr och då tycker varken jag eller andra fotografer det är okej om du tar Mina/deras bilder, bara för min bild är digital och finns i obegränsad upplaga så betyder inte det att man får ta den. Jag får t.e.x inte gå och ta dina fälgar, din vinge eller ens din bil. Men, du får spara ner bilder på din bil eller på andra bilar också till din hårddisk för privat bruk, men du får inte publicera bilden, eller sälja eller skicka vidare bilden till någon annan part.
Du får ta hans bilder hur mycket du vill, och ta bort loggan, och helt enkelt skita i hans namn då han har lagt ut den på nätet utan att be dig om lov eller skrivit kontrakt innan, så bara att ta dom & skriva vad ni vill, finns inget han kan anmäla, har pratat med en kille som är fotograf sen 20-30år tillbaka! Gör som jag & skriv vad ni vill!
![smile](img/smilies/smile.png)
Mvh
Ta mig inte att jag är en sur gubbe nu, för det är jag verkligen inte, vill bara förklara för dig.
![smile](img/smilies/smile.png)