såg bilen på stan idag, såg bra ut :-) MEN dekalen brevid tanklocket.. den måste bort! och sen att du våga ha en systemkamera i baksätet när den står parkerad så där.. skulle inte ja våga.
Såldes igår.... Kände att det inte fanns idé för att ha dom kvar , har ju sommarhjul på 17" som passar fint och sen har jag fina 15" vinterdäck , för bilen kommer att få rulla i vinter på jämtländska vägar som till största delen är osaltade. Det ska väl finSaaben klara.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Kör man bara runt Östersund så slipper den saltvägar iaf. Bäst vore att låta den vila men då ska ju pengar fram till vinterbil också.
Ta någan av tyskarna vettja...du har ju 2! De duger till att sladda med i snöslasket
Tyskarna är pappas bilar och förmodligen kommer dom inte att köras i vinter heller. 330;n blir nog "hobbybilen" i framtiden och 320n ska byggas klart säger han.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ja den har bra skydd , föregående ägare har ju också kört den vintertid även om det varit kortare sträckor.
Med tanke på hur min 9000 ser ut under och har rullat sommar som vinter i 16 år med halvdan omvårdnad på saltade vägar så ser inte jag varför denna inte skulle klara av de??
Nää, kör på! Inte värre än att man kör in i en GDS-hall och spolar av underredet med lite avfettning
Saab;en fick känna på en högtryckstvätt för första gången i sitt liv , inga borstar bara högtryck så klart samt ordentlig underspolning efter det att den körts tor Sundsvall i regnväder.
...blev inte bra men ganska bra , ursäkta iPhone foton...
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Vad jag diggar med din är "bordell-inredningen". Hade samma i en 900 -90 och tycker det är en läcker färg på inredningen!
Lustigt hur olika man ser på samma bil. Är det en -91? Min är det och inköpt som vinterbil för 5 000 kr den 21 okt-2011. Har ingen som helst tanke på att styla den. Den ser inte snygg ut alls men har även den blanka papper och rullar på bra med sina 32 000 mil.
Fördelen är frånvaron av DI-kasseten. Den kom 92 eller 93.
Tackar , ja listen får vara kvar silver , den såg så tråkig ut innan med listen i bilens färg. Nu matchar den fälgarna som också har exakt samma nyans.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fördelen är frånvaron av DI-kasseten. Den kom 92 eller 93.
Fördel....?jag skulle säga nackdel ja 93 för 2.0i, turbomodellerna fick kasett redan -88 o 2.3i hade de från början -91
Inte för å vara petig men 2,3L har väl alltid haft DI-kassett? Min första bil var en 2,3i -90 å den hade
Jag var petig o då får man vara petig tillbaka Du har helt rätt...blandade ihop årsmodellerna o trodde 2.3:an kom 91....men det var ju då 2.3T kom....my bad!
Se till att den har ett bra rostskydd inför vintern nu om du ska köra För övrigt är bilen helt i min stil och smak! Bra jobbat. Kolla gärna in mina saabar
Se till att den har ett bra rostskydd inför vintern nu om du ska köra För övrigt är bilen helt i min stil och smak! Bra jobbat. Kolla gärna in mina saabar
Tackar så mycket. Visst finns det saker man skulle kunna fortsätta att göra men jag tycker den är på en "lagom-nivå" nu , inte original och inte ombyggd utan bara fixad lite enkelt.
Ska kolla dina bilar såklart
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Nackdelen är kostnaden om DI-kassetten lägger av. Jag hade en 2,3 -93 med kassetten som aldrig felade så jag klagar inte så. Vad DI-kassetten egentligen gör bättre än det "traditionella" tändsystemet jag har på min 2,0 -91 kan ju diskuteras.
"traditionella" för det är ju ändå inte så antikt så det finns brytarspetsar i fördelaren...
Nackdelen är kostnaden om DI-kassetten lägger av. Jag hade en 2,3 -93 med kassetten som aldrig felade så jag klagar inte så. Vad DI-kassetten egentligen gör bättre än det "traditionella" tändsystemet jag har på min 2,0 -91 kan ju diskuteras.
"traditionella" för det är ju ändå inte så antikt så det finns brytarspetsar i fördelaren...
Ok , vad kan en sån kassett kosta ifall den lägger av? Går inte den att laga isåfall ?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Nackdelen är kostnaden om DI-kassetten lägger av. Jag hade en 2,3 -93 med kassetten som aldrig felade så jag klagar inte så. Vad DI-kassetten egentligen gör bättre än det "traditionella" tändsystemet jag har på min 2,0 -91 kan ju diskuteras.
"traditionella" för det är ju ändå inte så antikt så det finns brytarspetsar i fördelaren...
Ok , vad kan en sån kassett kosta ifall den lägger av? Går inte den att laga isåfall ?
går Inte att laga.
köper du en ny har jag för mig dom kostar 2~ nått brukar kunna hitta en testad beggad för en femhundring.
ok , man får hoppas att den håller :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .