11 juli 2011
Trådstartare
PS: Det är mina bilder åvanom på min T4
Har precis provtryckt bilen och hittade att den pös ifrån vänstra sidan av motorn ( Där slangen sitter på bilden )
Det satt något liknande en vakumventil utan slang som läckte när vi provtryckte den ( Provtryckte vid luftmassen ).
Den plåste ut luft under provtryckningen så vi provade att sätta slang på den och startade upp bilen och då sög den luft ganska kraftigt.
Vi pluggade slangen och jag stack ut på en provrunda och den laddade max 0.4 bar så det gick åt helvete.
Sen laddade jag på en raksträka och helt plötsligt började den ladda mellan 1,1-1,4 och laddet började komma vid 2500 varv?
När ja kom hem såg jag att bulten var borta som jag hade pluggat med?
Men hur i helvete kan den ladda 1,1-1,4 nu? den är ju precis som den var innan jag provtryckte den men den laddar mer nu?
Fattar absolut ingenting, ?
Vad kan ha hänt och vad är det för "Ventil" jag har hittat?