2662
Sök

Köp råd: Japansk trimm bil?

Meister
6 763 Inlägg
8 juli 2011
#21
Aerodynamik skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Rinnegan skrev:
Jag har den ultimata kombinationen för dig. 200SX S13 med LS1 inlyft.
Bästa! Börjar bli en del som stoppar i V8or i S-Body modeller runt om i världen wink

+1
Kräver dock mycket arbete, kunskap och pengar
inte värst mycket. Motor och låda 25-30k och sen är de bara att köpa ett konverteringskitt från daftinovations eller sikky. Kostar ett par slantar men klart värt det i slutändan. Slippa strul som alla japsbilar har och dessutom ge jävligt trevlig effekt.


122 Inlägg
8 juli 2011
#22
En riktig Evo 1-3 kanske? Den där gamle 1.6an lär ju varit lika spännande som en åkgräsklippare...


s0l0m0n
8 juli 2011
#23
Min rx7 skulle kanske sitta fint? lite högre prisklass men är en udda bil med bra potential i trimsynpunkt! wankelmotorn är rätt underbar smile

186 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
#24
s0l0m0n skrev:
Min rx7 skulle kanske sitta fint? lite högre prisklass men är en udda bil med bra potential i trimsynpunkt! wankelmotorn är rätt underbar smile
Rx7:an är ju också ltie av en våt dröm, men (har iallafall för mig?) att dom också kan bränna ett ganska bra hål i plånboken.


Men som de känns nu så kanske en Evo 6:a vara lämplig så jag ändå är svag för Evo.. Var inne på en 1-3:a förut, men ska man köpa en ny bil så vill man ju ha en "ny" bil, inte bara en som mer eller mindre är samma bil med annan motor och ratten på höger sida. smile


s0l0m0n
8 juli 2011
#25
_Ozzy_ skrev:
s0l0m0n skrev:
Min rx7 skulle kanske sitta fint? lite högre prisklass men är en udda bil med bra potential i trimsynpunkt! wankelmotorn är rätt underbar smile
Rx7:an är ju också ltie av en våt dröm, men (har iallafall för mig?) att dom också kan bränna ett ganska bra hål i plånboken.


Men som de känns nu så kanske en Evo 6:a vara lämplig så jag ändå är svag för Evo.. Var inne på en 1-3:a förut, men ska man köpa en ny bil så vill man ju ha en "ny" bil, inte bara en som mer eller mindre är samma bil med annan motor och ratten på höger sida. smile
Ja, tas dem inte hand om ordentligt så kan det svida rejält i plånboken! smile

Evo 6 är ju en rätt klockren bil! Då kan man ha mycket roligt på vintern med! wink

7 120 Inlägg
8 juli 2011
#26
När man köper en sån här bil oavsett om det är en S13, Supra, Rx7 eller EVO så måste man vara beredd på att saker kommer rasa för eller senare. Dem börjar bli till åren, har ofta körts väldigt hårt och som inte det vore nog har folk varit med sina okunniga händer överallt på bilen och pillat, misskött service osv.

Man kan dock hitta fina exemplar, men det är inte så vanligt smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 juli 2011
#27
Aerodynamik skrev:
Kräver dock mycket arbete, kunskap och pengar
http://www.sikky.com/view_item.php?id=36&catid=12

Skulle inte säga att det är speciellt mycket pengar för att få en rätt hårig gatbil som har potential för mycket mer.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

171 Inlägg
10 juli 2011
#28
Köp dig en Nissan GTIR från england eller japan! bilen väger inte alls mycket och är turbo laddad och går bra. Sök på den på blocket så ser du hur den ser ut.
Du kan få en bra från england för runt 40 000
När du har reggat om den har du kanske lagt 45000.



Sök