3057
Sök

Skruva lös tändlägesgivare ur sitt fäste (tips och råd)

MoffeGreven
2 juli 2011
Tjena.
Har ett fäste med tändlägesgivare löst, hur fan ska ja göra för att få ur givaren? Sitter ju som berget.

Testade att ta värmepistol och värma och sen ta polygrip för att få ur skiten, sen värmde jag lite till och tog rörtången för att få bäst grepp men skiten sitt ju nå så kopiöst.

Nån som kan ge mig lite bättre tips? smile

MoffeGreven
3 juli 2011
Ingen som kommer på nåt? Den har kommit upp cirka 1 cm iaf, men nu äre fan stopp igen.

HA körd dit lite 2taktsolja ihopp om lite smörjning iaf..
Senast redigerat av MoffeGreven (3 juli 2011)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 juli 2011
Är du rädd om givaren? Annars är det bara att värma på och smälta skiten. En ny boschgivare kostar typ 350 på stiwema/ mekonomen etc, 200 på skruvat.se ungefär....

MoffeGreven
3 juli 2011
Givaren är jag rädd om! jaså är dom inte dyrare?? Men det är givaren jag vill åt wink

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 juli 2011
Aha, men vill du ha givaren är det ju bara att såga lite i hållaren då wink

Du får välja, går inte att få båda tongue

MoffeGreven
3 juli 2011
Fästet skit ja i. Få väl se va fan man få hitt på mer tongue

Tog rondellen och kapa ett jack i väggen där givarn sitt för å se om det lättade spänningen på nå vänsters. Men det gick som ja trodde värdelöst. Vill inte ta rondellen för djupt heller tongue
Senast redigerat av MoffeGreven (3 juli 2011)

235 Inlägg
4 juli 2011
sätt en mejsel i vinkelslipsspåret och bänd till.... borde ju spricka då... framgår ju inte vad det är till för motor, men är det till en volvo där fästet är i alu borde det vara enkelt att spräcka...

MoffeGreven
4 juli 2011
eilert skrev:
sätt en mejsel i vinkelslipsspåret och bänd till.... borde ju spricka då... framgår ju inte vad det är till för motor, men är det till en volvo där fästet är i alu borde det vara enkelt att spräcka...

Nja så stor bli inte skåran så att ja kan bända till! Ha väl bara nån mm kvar och så vill inte kapa nå mer!

235 Inlägg
4 juli 2011
nej men även om det inte är kapat igenom brukar det gå att knäcka isär det...

MoffeGreven
4 juli 2011
Som sagt så går inte de wink men tack för tipset ändå.

235 Inlägg
4 juli 2011
jaja det var ju värt ett försök iaf wink

Sök