Har tyvärr inte så mycket att bidra med då jag inte "kan" Audi så bra, men jag har för mig att det är vanligt att deras sexor läcker olja så leta efter spår av läckage kring ventilkåpor och så vidare.
Är det sedan en fyrhjulsdriven bil är det aldrig fel att kontrollera att denna fungerar som den skall, hitta en grusväg och pröva!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Glapp/fel i varningslampor och mätare är jävligt vanligt.
Jasså? Efter 5 Audis och daglig vistelse på NordicAudi så är det inget jag reflekterat över?
Min kusin hade en som varnade får lågt oljetryck jämt och ständigt. Vi kopplade in en extern mätare och den visade på bra oljetryck hela tiden. Efter att ha kosulterat en V.A.G meck i bekantskapskretsen så fick vi lära att nån/några årsmodeller har det som standardfel.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
ojj fanns lite att tänka på ser jag, men tänkt att köpa för att bara bruka som vinter bil, så länge den går att besikta med små fel får man vara nöjd då
quattrostagen hur sitter dom om man får fråga?
angående läckage vid ventilkåpan är de väll inte mer än att man får byta packning'?
Glapp/fel i varningslampor och mätare är jävligt vanligt.
Jasså? Efter 5 Audis och daglig vistelse på NordicAudi så är det inget jag reflekterat över?
Är väl snarare som så att alla äldre lyxvagnar med mycket elektronik kan börja jävlas med en oavsett märke? Finns dock en enkel lösning på problemet, regelbunden genomgång och underhåll med tex. elspray! Service innebär inte enbart att motorn skall ha olja.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Drivlinan är det inge fel på, krånglar näst intill aldrig och kan ta rejält med stryk. Och quattron är ju ett erkänt bra 4wd system. Fördelningen är olika på olika årsmodeller, tror på just den där att det är max 40/60. Fast sen kan man ju låsa bakdiffen så att man kan åka brett som faaaaeeennn
quattrostagen sitter på bakhjulen, och är staget längst upp. Man kan bara se att det är glapp om man hissar upp bilen och trycker till rejält. Därför det ofta missas på besiktningen
Drivlinan är det inge fel på, krånglar näst intill aldrig och kan ta rejält med stryk. Och quattron är ju ett erkänt bra 4wd system. Fördelningen är olika på olika årsmodeller, tror på just den där att det är max 40/60. Fast sen kan man ju låsa bakdiffen så att man kan åka brett som faaaaeeennn
quattrostagen sitter på bakhjulen, och är staget längst upp. Man kan bara se att det är glapp om man hissar upp bilen och trycker till rejält. Därför det ofta missas på besiktningen
Det låter riktigt trevligt
snackade nyss med ägaren han sa då att
vänster fjäderben fram va glappt, kan det vara då?
samt att bromsarna tog lite ojämt på besiktningen annars va de inge större fel
Audi har Torsen i alla diffar fram till typ -97 eller nått. Sen byggdes det om litegran, men än idag är minst mitten-diffen iaf torsen
Fjäderbenen kan väll glappa rent tekniskt, Är väll fjäderbenslagringen som är slut. Kostar typ 250:- att fixa om man kan skruva själv, går rätt fort att byta, har gjort det själv faktiskt.
Audi har Torsen i alla diffar fram till typ -97 eller nått. Sen byggdes det om litegran, men än idag är minst mitten-diffen iaf torsen
Fjäderbenen kan väll glappa rent tekniskt, Är väll fjäderbenslagringen som är slut. Kostar typ 250:- att fixa om man kan skruva själv, går rätt fort att byta, har gjort det själv faktiskt.
Bruka det inte brinna i spakpaketet på dessa bilar? Har bytt på farsans flera gånger under 15år. Dum konstruktion där hela strömmen till tex belysningen går via spakarna. Dvs mycket ampere som de belastas med istället för att göra det via relän i motorrummet. Sen så varnar lampor för lite saker för jämnan.
Bruka det inte brinna i spakpaketet på dessa bilar? Har bytt på farsans flera gånger under 15år. Dum konstruktion där hela strömmen till tex belysningen går via spakarna. Dvs mycket ampere som de belastas med istället för att göra det via relän i motorrummet. Sen så varnar lampor för lite saker för jämnan.
M.V.H.
Händer ibland att lysomställaren slutar funka, ja. Och då kan den ta bilnkers osv med sej. Lätt fel att fixa