3382
Sök

940- bakaxel ras?

80 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
Tjena! kom nyss hem ifrån avesta efter 5 timmars väntan på hjälp:P nu är det så att jag åkte i ett av vägverkens fina "fartdämpare", åkte över en å det small till i bak. bilen drar åt vänster som fan. skulle upp med den på släp å den driver typ inget å kopplingen slår, kan det vara så att bakaxel "skar" å samtidigt tog med sig kopplingen i fallet? skulle vara tacksam för svar och eventuella fel som man kan kolla upp.

Mvh

519 Inlägg
4 juli 2011
har du kollat under bilen så det inte är kardanen som slår och bakaxlen sitter på sin plats..

80 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
jodå den sitter på plats å kardanden slår inte.. det jag tycker e så skumt är att den drar åt vänster så det skriker när man kör.. vet inte va det kan vara...

2 266 Inlägg
6 juli 2011
Om den drar åt något håll så har drivaxeln gått av. sitter de för diff på din då?
Svetsad, slung, torsen,, lamell eller odiffat?
Hade den varit odiffad hade den inte drivit alls medans någon av dom andra diffarna hade drivit bilen

svetsdiff !!!

80 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
sitter lamelldiff på min. den driver ju men orken finns inte. minsta lilla lutning så står det still

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
7 juli 2011
då har drivaxeln gått av...på min 740turbo så är det svetsdiffad axel av något smart huvud och ena drivaxeln var av när jag köpte bilen och den blir helt mupp den drog som f-n när man gasade eller släppte gasen spinner skitlätt osv men har man lamelldiff så slirar lamellen istället för att hjulet drar loss

så kör inte med bilen skulle tro att ett drivaxel byte löser dina problem

Kör fort så hinner inget hända...

80 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
nejdå den är avställd just nu.. tror du att den kan ha dragit med sig kopplingen i fallet? för kopplingen slår liksom när man trampar ner den på tomgång...

2 266 Inlägg
9 juli 2011
Hur slår den på för vis, pulserar de i pedalen när du trycker ner den?

svetsdiff !!!

80 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
precis. kopplingen va sliten innan med. men tappade nycklarna igår på fyllan i västerås så nu vete fan hur jag ska komma in i den utan att förstöra något;)

Sök