2652
Sök

Volvo 945, motorn går ej att gasa över 1 300 varv/min

15 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Tjenare, jag har ett problem med min 945a. Den sten dog för mig nu i helgen och då kom vi fram till att packningen till insuget läckte på 4:ans cylinder, har nu bytt den och han går lika dåligt förde.
Den är otroligt seg startad, han går på tomgång i ca 2 min sen dör den. försöker man varva upp den så dör han runt 1 300-1 500 varv. Det går ej att trycka fullt, går upp till 1 300-1 500  varv om man gasar sakta men över de så dör den..

Är de någon som vet vad det kan vara? behöver svar så fort som möjligt smile

Den visar heller inget fel på den där diagnos grejen.

Årsm: 92
Motor: b230ft
Senast redigerat av Petterzzon_ (5 juli 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juli 2011
Jag hade en 745 -91 med B230F och ungefär samma problem, även där byttes packningen. Men det visade sig vara en kombination av MÅNGA fel, kass soppapump, spricka i fördelarlock, kassa stift & kablar, kasst sopparelä & död BTR. LMM är ju en möjlighet men då borde du ha felkoder.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

15 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Jag hade en 745 -91 med B230F och ungefär samma problem, även där byttes packningen. Men det visade sig vara en kombination av MÅNGA fel, kass soppapump, spricka i fördelarlock, kassa stift & kablar, kasst sopparelä & död BTR. LMM är ju en möjlighet men då borde du ha felkoder.

Jag bytta bränsle relä igår, ingen skillnad.. Ska ringa te en som jobbar på volvo senare och höra med han smile

Sök