3451
Sök

Project Golf mk2 VR6 Kompressor

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Lord4130 skrev:
Grymt projekt!
Har också en plan om vr6:a i en mkII, men vill ta motor och drivverk från R32 istället. Får vänta ett par år till, jobbar mycket i Norge och en annan bil tar all min fritid. Hur blir det med växel lådan på ditt projekt, vad har du tänkt göra med den? Du får ju "en hel del" hästar här som ska tacklas.

Lycka till och inte minst, stå på! Detta blir bra:)

M V H Jimmie

Jobbar oxå i norge sitter där just nu vart i norge brukar du jobba?

Jag hade planer på audi 6:a biturbo eller bildons r32:a men föll för vr6:an som finns i vanliga golf/Corrardo då man som sagt jobbar i norge och inte har för mycket fritid....Växel lådan blir en 02J Dogbox med quaife 6vxl rakskurna drevsats med slutväxel 3:11 har dock inte bestämmt slutväxeln än....Spool diff dvs 100% diffat för maxat fäste då man kör FWD med många kusar är det svårt att få ner kraften i backen men det ska nog gå bra seqshift kommer även på då det är så¨otroligt skönt drivknutar/axlar special beställs från bildon ska hålla för mer än 1000hk...

En liten uppdate samtidigt har beställt grejjer för xxxxxxx kr bla bur/Golv/Länkarmar/Spindlar/Bussnignar/Stolar och bälten så snart dras det igång på allvar!

motorn är tänkt att inhandlas någon gång under vintern är som sagt massa jobb med chassit ocskå inte bara slänga i en enorm motor och köra inte....

Bilder kommer komma snart när bilen varit hos svetsaren och fått i sig stolar,bur och nytt golv.
bilen kommer byggas och den kommer färdigställas kommer dock ta tid pga av tidsbrist men har nu lämnat ifrån mig dom "Flesta" jobben så som svetsning,lack och lite småkrafs efter vintern ska chassit vara 100% färdigt med lack och redo för motor!

70 Inlägg
9 oktober 2006
Hej igen.

Jag jobbar på en fiskebåt som har Ålesund som hemma hamn. Jobbar bara vintersäsongen, dvs september till slutet på mars. Så just nu sitter jag på båten och det blir lite gjort med min bil. Beställer lite delar eftervart och kommer hem i några dagar om 2 veckor. Jobbar du i Oslo eller?

Blir bara mer och mer imponerad av projektet ditt. Ska följa med här på tråden så jag hoppas du uppdaterar när nåt nytt blir gjort. Dessa "bildon", har dom någon webbsida?

Förresten, var du på nåt av Gatebil evengemangen? Jag var på både Våler och Rudskogen i år. Ser att det blir ett Gatebil på Mantorp nästa år. Det får man inte missa.

Snakkes

Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

Med lem
768 Inlägg
9 oktober 2006
Varför föll valet på en Golf 2? Och inte en 1:a? Körde Golf2 förrut./Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Lord4130 skrev:
Hej igen.

Jag jobbar på en fiskebåt som har Ålesund som hemma hamn. Jobbar bara vintersäsongen, dvs september till slutet på mars. Så just nu sitter jag på båten och det blir lite gjort med min bil. Beställer lite delar eftervart och kommer hem i några dagar om 2 veckor. Jobbar du i Oslo eller?

Blir bara mer och mer imponerad av projektet ditt. Ska följa med här på tråden så jag hoppas du uppdaterar när nåt nytt blir gjort. Dessa "bildon", har dom någon webbsida?

Förresten, var du på nåt av Gatebil evengemangen? Jag var på både Våler och Rudskogen i år. Ser att det blir ett Gatebil på Mantorp nästa år. Det får man inte missa.

Snakkes

Jobbar i Geilo som tömrer...jag beställer  delar när jag är i norge så är dom bara plocka ut så fort man kommer hem smile dock 17 dagar innan man kommer nästa gång =/

www.Bildon.com / Vw racing

Tyvärr hinner man nog itne med några träffar nästa år =/ tänkt att motor ska sitta i bilen till nästa sommar men den är nog inte "Klar" krånglar fortfarande med kompressor osv väldigt svårt att köpa amerikanska kompressorer då dom flesta vägrar att skicka dom blir nog kontakterna i usa som får köpa över disk å skicka till sverige...

robininfOCUS - För att 2:an har så mkt läckrare chassi  helt enkelt smile Sen är det ju lite "fördel" med balkar till 2:an som passar rent bolt-on från vr6/corrado vr6...

Ska försöka fixa fler bilder är väldigt snålt med dom har iaf köpt mig en kamera nu så
ska uppdatera tråden så fort nya grejjer trillar på plats som sagt så sätts det igång på allvar denna månad har beställt grejjer så det heter duga! Så nya bilder kommer denna månad!

Vill gärna ha lite tips på lack!

Majestas
1 319 Inlägg
17 november 2006
Tja skulle precis gå och sova när jag fick syn på denna tråd. Måste säga att du har satt ribban högt, Vilket vi gillar big_smile. Tycker att ASA GT Racing är helt rätt att satsa på, dom är grymma!

Jag undrar lite, har du funderat på hur bilen ska se ut på utsidan? Blir det överdrivet kjolpaket? eller blir det lite lugnare stuk? Eller har du kanske tänkt att sätta dekaler och mönster över bilen sen?.

Skitgrymt Projekt, hoppas allt går som planerat. Mvh Macce.

Detta kommer att följas wink

Team VeboTrim

Sök