3160
Sök

Mtx 10" erfarenhet

21 761 Inlägg
10 juli 2011
Då borde det funka med steget som Softis gav förslag på. Det kommer inte att köras för fullt, vilket innebär att det ger ut rent ljud. Steget anses som mycket prisvärt av flera. smile

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Då borde det funka med steget som Softis gav förslag på. Det kommer inte att köras för fullt, vilket innebär att det ger ut rent ljud. Steget anses som mycket prisvärt av flera. smile

Ok ja bra för jag tyckte det var kanonpris för att vara nytt och så pass bra som det var smile får5 reda på hur många högtalare ikväll som kommer vara till frontsystemet och vad jag har för tum

21 761 Inlägg
10 juli 2011
När det gäller högtalare så är nog DLS Performance 424/425/426 inte så dumt, finns tex hos BRL. smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 juli 2011
jag har 2x12  av dom dära roadthunder basarna  och de spelar jävligt bra i sluten låda  kör med ett steg som ger ca 800rms i 1 ohm  och de  trycker på fint och hänger med jävligt bra smile

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
jag har 2x12  av dom dära roadthunder basarna  och de spelar jävligt bra i sluten låda  kör med ett steg som ger ca 800rms i 1 ohm  och de  trycker på fint och hänger med jävligt bra smile

Tack för tipset och hjälpen att och bra så kan jag då va säker på att de spelar helt ok smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 juli 2011
Anna93 skrev:
christofer_k skrev:

Tack för tipset och hjälpen att och bra så kan jag då va säker på att de spelar helt ok smile

bara du får byggt  en bra  låda i rätt storlek och har nog med effekt + batteri kraft me dugliga kablar

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
Anna93 skrev:
christofer_k skrev:

bara du får byggt  en bra  låda i rätt storlek och har nog med effekt + batteri kraft me dugliga kablar

japp det är lugnt lådan är på rätt litar å bra kablar ska jag ficka

4 693 Inlägg
10 juli 2011
Köp något i den här stilen istället http://www.ljudstudion.se/kenwood-kdc46 … c-103.aspx
Kostar lite mer, men är bättre också. Pioneer och Kenwood är 2 billiga och bra märken, visst har dom dyra modeller också. Men det viktiga är att dom billiga inte är dåliga.

Köp högtalare till framsystemet för pengarna som blir kvar och när du får råd så köper du ett litet 2-kanals som du driver dom på.

Booyakasha!

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Softis skrev:
Köp något i den här stilen istället http://www.ljudstudion.se/kenwood-kdc46 … c-103.aspx
Kostar lite mer, men är bättre också. Pioneer och Kenwood är 2 billiga och bra märken, visst har dom dyra modeller också. Men det viktiga är att dom billiga inte är dåliga.

Köp högtalare till framsystemet för pengarna som blir kvar och när du får råd så köper du ett litet 2-kanals som du driver dom på.

ja jag tror det jag också.

Men vad e det för skillnad på den stereon du  skicka å min?

Vet inte riktigt hur jag ska köra med stegen.
3 förslag
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … -watt.html
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 6751.4698/
http://www.ljudia.se/billjud-s82121/slu … d-p333293/

Varför tycker ni att steget på netonnet så dåligt? det drev då en 12" som var på mycket watt å det var inga problem.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 juli 2011
tycker du kan utesluta denver steget

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:

Ok varför då?

147 Inlägg
10 juli 2011
nu har jag inte läst hela tråden men mitt råd är dubbla 10or ( mtx är bra grejer) sluten låda, huvudenhet alpine kosta några hundra lappar mer men det är det värt du kommer inte att ångra dig se om du hittar ett mono block till basarna och ett 2-4kanal steg till framsystem sen lär du bli nöjd

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 juli 2011
när du redan länkat dls  steg som är  i bra kvalla så tycker jag tt du ska utesluta denver  då de inte enns är i närheten av många kända budget märken, de är ett riktigt "skit" budget steg enligt mig

147 Inlägg
10 juli 2011
Anna93 skrev:
christofer_k skrev:

Ok varför då?

denver är lågpris produkt som håller på att komma upp sig
ett gått råd köp kvalitet från början det blir billigare så ex köp en produkt 1500kr sen blir missnöjd sen säljer du den för 200 kr för ingen vill ha den och sen skaffa sig ny produkt som man vet är bra och man blir nöjd för 2500kr ja då har du förlorat 1200kr på ingenting

147 Inlägg
10 juli 2011
skilladen är väl lika stor som ferrari  och lada

23 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Ok DLS då eller Zackhary??? gillar DLS det vet man är bra grejer för det är ett bra märke.

147 Inlägg
10 juli 2011
Dls Så Klart

147 Inlägg
10 juli 2011
DLS ,ALPINE .MTX =klockrent tycker jag

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 juli 2011
är de steg till basarna ?  isf  ta Zachry K1200D då du får mer effekt till basarna

ska du köra steg till framsystem då kan du ta dls dit

4 693 Inlägg
10 juli 2011
Säger bara, köp inte Denver steget. Det låter bättre att koppla högtalarna direkt i stereon

Booyakasha!

Sök