3245
Sök

Dra pluskabel till slutsteg lättaste sättet passat

17 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
hej ska dra pluskabel från batteriet till slutsteget bak hur  drar ja det lättast igenom torpedväggen hittar inget bra ställe passat 03

dARKiE
5 031 Inlägg
10 juli 2011
Det brukar finnas färdiga hål till kablar som går in till panelen. Brukar sitta gummiplugg i hålet med kablar igenom. Lättast att gå in via den.. Gjort så på alla mina kärror.. Passat borde inte vara annorlunda..?

Annars går det ju att borra ett eget hål, rostskydda och sätta i en gummiplugg sen dra igenom kablarna.. problem solved.

/mvh Skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

195 Inlägg
10 juli 2011
Jag hade också en Passat -03 som jag fixade ljud i.
Jag hittade ett hål i torpedväggen som funkade perfekt att dra en 21mm2 kabel igenom men jag kommer tyvärr inte ihåg vart för det var ett tag sen. Men leta lite så kommer du med att hitta den.

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 juli 2011
du har ett relativt stort hål på höger sida sett från bilen, vid datorboxen, lossa plastskyddet och dra igenom det, närmare förklarat  ligger hålet där vindrutetorkaren på höger sida sett från bilen

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
10 juli 2011
Jag hjälpte en kompis dra kablar i hans Passat -01 för ett tag sedan, jag tror vi drog igenom kabeln där kupevärmar-kontakten sitter... på vänster sida när du står framför bilen, brukar finnas gummipluggar som sagt som man kan ta bort eller göra hål i.

Sök