3947
Sök

Var köper man motorgummi?

52 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Som rubriken säger? jag skall köpa motorgummi till min s60 och fattar inte var jag hittar de någonstanns!

412 Inlägg
12 juli 2011
Är det motorfästen du menar?
Det finns lite överallt. Kolla HÄR t.ex. bara skriva in ditt regnr.

135
├┼┼
24 R

52 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
jag vet faktiskt inte. jag fick order av min mek att köpa motorgummi så jag antog att de heter så tongue

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 juli 2011
Då är det nog bäst att du tar reda på lite mer exakt vad han menade, och om han hävdar att det faktiskt heter motorgummi (vad det nu är han menar) så skulle jag nog åka till en annan mek...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juli 2011
Du kan ju omöjligt behöva byta motorfästen på en s60, det är ju en ny bil?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

871 Inlägg
12 juli 2011
caromania skrev:
Du kan ju omöjligt behöva byta motorfästen på en s60, det är ju en ny bil?

NY?! 9 år gammal.. det kallar ju inte jag ny.. då är ju min som är 21 år nästan halv-ny då ?

711 Inlägg
12 juli 2011
Första gången jag hör det,men han kan mena övre motorfästet.
Åk till han eller ring och fråga vilken gummibussning det är.
För knallar du in på en återförsäljare och säger motorgummi så lär dom knappast
heller veta vilken du vill ha.

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juli 2011
9 år är fan ingen ålder på ett par motorfästen. Sedan är det klart att bilen kan ha gått 40.000 mil på gropig väg, eller så är det bara som jag misstänker och har misstänkt länge, att bilar som rullat ut ur Volvos fabriker de senaste 15-20 åren är dynga. Rakt igenom. Bojsänken.

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 juli 2011
caromania skrev:
9 år är fan ingen ålder på ett par motorfästen. Sedan är det klart att bilen kan ha gått 40.000 mil på gropig väg, eller så är det bara som jag misstänker och har misstänkt länge, att bilar som rullat ut ur Volvos fabriker de senaste 15-20 åren är dynga. Rakt igenom. Bojsänken.

Är du seriös?

Det låter väl absolut inte konstigt alls att en 9 år gammal bil har taskiga motorfästen, och det beror nog inte på gropiga vägar, utan mer på körstil. Hanterar man kopplingen oförsiktigt så att det blir ryckigt och/eller gasar rejält och ofta, motorbromsar ofta från överdrivet högt varvtal etc så kan det nog gå ganska snabbt att ha ihjäl motorfästen.

Dessutom säger väl inte åldern något egentligen, utan miltalet.

Bojsänken får jag väl hålla med om för rivalitetens skull smile
Senast redigerat av Andromeda (12 juli 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juli 2011
Andromeda skrev:
caromania skrev:

Är du seriös?

Det låter väl absolut inte konstigt alls att en 9 år gammal bil har taskiga motorfästen, och det beror nog inte på gropiga vägar, utan mer på körstil. Hanterar man kopplingen oförsiktigt så att det blir ryckigt och/eller gasar rejält och ofta, motorbromsar ofta från överdrivet högt varvtal etc så kan det nog gå ganska snabbt att ha ihjäl motorfästen.

Dessutom säger väl inte åldern något egentligen, utan miltalet.

Bojsänken får jag väl hålla med om för rivalitetens skull smile

Helt seriös faktiskt. Hoppas emellertid han hittar sina motorfästen om det nu var det som menades och behövdes bytas.

52 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
De var motorfäste han menade!
Tack för hjälpen smile

PS caromania: Jag gasar rejält och ofta...

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 juli 2011
Bazibaz skrev:
Tack för hjälpen smile

Jag också. I en 93:a.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 juli 2011
caromania skrev:
Bazibaz skrev:
Tack för hjälpen smile

Jag också. I en 93:a.

Jag ser vad du menar, och är håller helt med.
9 år en lång tid, ja. Men såvitt jag vet har mina motorkuddar suttit i 21år, Och dom är det inge större fel på.

Och även om man gasar mkt/lite/miltal. Så är det en jävla skillnad på 9år och 21. roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

52 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
oavsett hur lång den gått å hur jag kör så har jag kört sönder en!
färdig spekulerat smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 juli 2011
caromania skrev:
bilar som rullat ut ur Volvos fabriker de senaste 15-20 åren är dynga. Rakt igenom. Bojsänken.

Bazibaz skrev:
färdig spekulerat smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 juli 2011
Något OT men det kan vara en ENORM skillnad i kvalité på olika gummin. På Chryslern satt ett gummi minst 27 år men när jag monterade det nya så höll det inte ens ett år. Så det kan vara en god idé att köpa riktiga grejor på en gång. Det lär ju finnas stadiga grejor till s60 eller?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 juli 2011
På saab 9-3 är det väl populärt att montera det bakre motorfästet från dieselmodellen de det tål lite mer? Kanske kolla om man kan byta till motorfästet för S60 D5?

Sök