3631
Sök

Var polerar/vaxar ni bilen?

Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Jag undrar om ni polerar/vaxar bilen i garaget eller i gör-det-själv hallar?

Själv gör jag det i mitt garage men idag ska farsans bil tvättas poleras/vaxas och det är ganska stökigt i mitt garage så jag måste tydligen göra det i en gör det själv hall för hand.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Muttley
13 juli 2011
utomhus.

Forummoderator
26 363 Inlägg
13 juli 2011
Ute på gården, hemma hos föräldrarna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Gör det vanligtvis i garaget men går det bra om man gör det i GDS hallen?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
13 juli 2011
Det funkar i en "gör-det-själv hall", men ett problem som kan uppstå är att luftfuktigheten jävlas både med polermedel och vaxet. Men det märker du. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Torlejf skrev:
Det funkar i en "gör-det-själv hall", men ett problem som kan uppstå är att luftfuktigheten jävlas både med polermedel och vaxet. Men det märker du. smile

Mvh. David.

mm du har rätt, bestämde mig för att städa garaget idag och tvätta bilen imorgon.

175 Inlägg
17 juli 2011
Verkstan hemma

Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....

Forummoderator
18 043 Inlägg
17 juli 2011
Här! Dvs hemma i garaget...

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=89434&image=1348634

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Japanese Engineering
690 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen, jag ser tyvärr ingen bild smile

Delta_Rebel
17 juli 2011
På jobbet,jobbar som rekondare så har det bra förspänt;)

Japanese Engineering
690 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Tvättade hemma en gång (var 16 då) ställde bilen på en allmän gräsmatta framför huset och jag drog en lång slang från huset och började, när jag nästan var klar dök polisen upp hade inte alls förväntat mig det men det var tydligen en granne som ringde. Eftersom det var farsans bil så fick han böter.

412 Inlägg
18 juli 2011
DiZturbed skrev:
Olagligt att tvätta hemma.. men det gör ju alla ändå smile

Va? Vad är det jag har missat?
Gäller det för folk som bor i lägenhet eller även för oss som bor i villa? Alla på våran gata tvättar då bilen ute på gården.

135
├┼┼
24 R

Japanese Engineering
690 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
KennethL skrev:
DiZturbed skrev:

Gäller det för folk som bor i lägenhet eller även för oss som bor i villa? Alla på våran gata tvättar då bilen ute på gården.

Du får tvätta om du bor i Villa och äger marken själv.

saabtok
1 306 Inlägg
18 juli 2011
I Söderhamn gör vi som man vill smile men ja de är olagligt eftersom olja och asfalts rester och skit rinner ner i dag vatten. Brunnarna och de är inte bra sägs de smile

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 324 Inlägg
18 juli 2011
1EVOXIN1 skrev:
KennethL skrev:
DiZturbed skrev:

Du får tvätta om du bor i Villa och äger marken själv.

Finns det risk att vattnet rinner ner i en dagvatten brunn får du böter för det.. Är tydligen det "värsta" man kan göra för miljön med bilen..

Muttley
18 juli 2011
man får inga böter om man står på gräs eller en grusplan. ja då förutsett att man får det då.  Men de gillar visst inte att man står och tvättar de över brunnar smile

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
18 juli 2011
jag tänker på miljön så jag tvättar inte eller vaxar bilen överhuvudtaget.

Sök