2348
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

Rumpmas
3 860 Inlägg
17 juli 2011
StarShine skrev:
steifan skrev:
Ljepone skrev:
BMW - 99/00 årsmodeller (3 resp 5-serien, sedan) Övervärderat ? roll

BMW 328ci -99

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328 … 11&w=2

Bmw 330ci -00

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_3 … ;w=2'

Båda har realistiska priser smile (tycker jag)

slår man 328CI på bilpriser så: Privatpris 29 400 - 35 700 kr

Slår man in 330CI så: Privatpris 61 700 - 69 700 kr

skulle vilja säga att 330'n ligger rätt men inte 328:an om man ska jämföra med bilpriser.

Så bilpriser värderar korrekt? smile

Kolla den här bilmodellen och se om du känner igen den. Nu vet du också varför den är kvar...

http://www.bilpriser.se/bilvardering/?r … 6d5eeb9202

Evildan
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:

Jag har betalat bilen och brukar den åt honom!

jahaja, du är en "sån"
vet du inte att det är ett bedrägeri enligt det avtal din pappa tecknat med försäkringsbolaget och därmed en straffbar handling?
det står i avtalet att den huvudsakliga brukaren ska stå som registrerad ägare på fordonet.
jag anser att har man inte råd att betala försäkringen ska man faen inte ha någon bil heller, det är vi andra som via högre premier får hjälpa till att betala för sådana som dig som smiter undan sitt ansvar, nä klipp navelsträngen och betala för dig enligt dom regler och lagar vi har i det här landet.

Har du aldrig lånat dina föräldrars bilar? Det misstänker jag att du har.
Det är vad jag gör, jag bad om en extra bil i familjen och det fick jag bekosta åt honom. jag _lånar_ hans bil. Ser inget fel i det, Jag bor hemma och går i skola. Jag behöver en bil som alla andra. Självklart lånar jag saaben och kör billigt till och från jobbet (3km) och sen åker ut och leker med min 740 som står på mig.
Det är vad du anser, själv tycker jag annat.
Så, säljs saabar nu förtiden eller är det helt dött på den fronten?

"jag har betalat bilen och brukar den åt honom"
då är du den huvudsaklige brukaren och därmed ska du enligt lag stå som ägare på fordonet, vad du tycker och anser i den frågan är totalt irrelevant då detta är en lag.

du ser alltså inget fel i att begå bedrägeri, härligt, jag spår dig med den inställningen en strålande framtid med stor säkerhet i nära kontakt med KVA, det brukar dom som begår bedrägeri få.

Nä SAABar säljs inte numera, dom skänks bort i princip.
-98/-02 för 15-20k är vardagsmat, dom börjar alltså nå sitt rätta värde.

Rumpmas
3 860 Inlägg
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:

Jag har betalat bilen och brukar den åt honom!

jahaja, du är en "sån"
vet du inte att det är ett bedrägeri enligt det avtal din pappa tecknat med försäkringsbolaget och därmed en straffbar handling?
det står i avtalet att den huvudsakliga brukaren ska stå som registrerad ägare på fordonet.
jag anser att har man inte råd att betala försäkringen ska man faen inte ha någon bil heller, det är vi andra som via högre premier får hjälpa till att betala för sådana som dig som smiter undan sitt ansvar, nä klipp navelsträngen och betala för dig enligt dom regler och lagar vi har i det här landet.

Har du aldrig lånat dina föräldrars bilar? Det misstänker jag att du har.
Det är vad jag gör, jag bad om en extra bil i familjen och det fick jag bekosta åt honom. jag _lånar_ hans bil. Ser inget fel i det, Jag bor hemma och går i skola. Jag behöver en bil som alla andra. Självklart lånar jag saaben och kör billigt till och från jobbet (3km) och sen åker ut och leker med min 740 som står på mig.
Det är vad du anser, själv tycker jag annat.
Så, säljs saabar nu förtiden eller är det helt dött på den fronten?

Det är nog otroligt segt att bli av med en 9-5 tyvärr, man får kasta dom efter folk. Dessutom är det en sedan, med minsta motorn och från de årgångar som drabbas av oilsludge, så lägger du ihop allt det med den korta tid du haft den är det nog rätt kört.
Är den skattad och besiktad nyligen kan du ju pröva med 10-15k.

En kille på STCS funderade på att byta bil men ändrade sig omgående när firman värderade hans 9-5 3,0t Griffin -01 sedan till 10 000. Och den hade ändå en jäkla massa utrustning och betydligt roligare motor utan oilsludge-risk. Men folk vill vill inte ha 9-5:an, speciellt inte en sedan.

1 938 Inlägg
17 juli 2011
Bor man under samma tak är det helt OK att bruka bilarna som man känner för, eller något liknande, var längesedan jag läste dom reglerna. tongue

Evildan
17 juli 2011
Andromeda skrev:
StarShine skrev:
steifan skrev:

Båda har realistiska priser smile (tycker jag)

skulle vilja säga att 330'n ligger rätt men inte 328:an om man ska jämföra med bilpriser.

Kolla den här bilmodellen och se om du känner igen den. Nu vet du också varför den är kvar...

Bilpriser är oftast ute mera och cyklar än hela tour de france sammantaget.
Dom använder en ekvation baserad på bla mil, nypris, ålder och sen blir det oxå helt åt helvete.
Tex, enl bilpris är en A8 4.2q billigare än en A8 2.8q med samma miltal och ålder...jo tjena!

Rumpmas
3 860 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
Andromeda skrev:
StarShine skrev:

Dom använder en ekvation baserad på bla mil, nypris, ålder och sen blir det oxå helt åt helvete.
Tex, enl bilpris är en A8 4.2q billigare än en A8 2.8q med samma miltal och ålder...jo tjena!

Nu skulle jag äga upp Starshine i brygga med det inlägget. Han hänvisar till att en BMW är övervärderad genom att kolla bilpriser.se, och följer du länken ser du att de värderar hans S40 till mellan en tredjedel och hälften av vad han begär smile

Evildan
17 juli 2011
Glesmark skrev:
Bor man under samma tak är det helt OK att bruka bilarna som man känner för, eller något liknande, var längesedan jag läste dom reglerna. tongue

Då tycker jag att du ska uppdatera dina kunskaper då det är den HUVUDSAKLIGE ägaren av fordonet som ska stå som registrerad ägare, spelar ingen roll om man bor under samma tak, med undantaget av gifta makar.

886 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
du ser alltså inget fel i att begå bedrägeri, härligt, jag spår dig med den inställningen en strålande framtid med stor säkerhet i nära kontakt med KVA, det brukar dom som begår bedrägeri få.

Med den inställningen ska du nog se att en förvånandsvärt stor del av Sveriges befolkning inte ser något fel i att begå bedrägeri.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

1 168 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
Glesmark skrev:

Då tycker jag att du ska uppdatera dina kunskaper då det är den HUVUDSAKLIGE ägaren av fordonet som ska stå som registrerad ägare, spelar ingen roll om man bor under samma tak, med undantaget av gifta makar.

Fast nu släpper vi detta, och du får absolut tycka jag är en hemsk människa som har gjort detta hemska händelserika händelse.

Okej, låter inte så bra för min del.
hmm får suga på klubban ett tag till.

Evildan
17 juli 2011
Andromeda skrev:
Evildan skrev:
Andromeda skrev:

Nu skulle jag äga upp Starshine i brygga med det inlägget. Han hänvisar till att en BMW är övervärderad genom att kolla bilpriser.se, och följer du länken ser du att de värderar hans S40 till mellan en tredjedel och hälften av vad han begär smile

skrev ju oftast...i detta fallet har dom helt rätt, 20-25k är ju faktiskt den krassa verkligheten vad en 2.0t med så många mil kostar.

Evildan
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
Glesmark skrev:

Fast nu släpper vi detta, och du får absolut tycka jag är en hemsk människa som har gjort detta hemska händelserika händelse.

skriver jag vad jag anser om det beteendet kommer mitt språk att bli av den arten att jag antagligen blir avstängd och bannlyst från detta forum för all framtid.
hoppas du själv blir äldre och kommer till en mognare insikt om varför vissa saker i livet är på vissa sätt.
Gå inte och sug på klubban bara utan sitt ner i din stokkestol, vill inte att ponken ska sätta i lilla halsen.

Evildan
17 juli 2011
Wicca skrev:
Evildan skrev:

Med den inställningen ska du nog se att en förvånandsvärt stor del av Sveriges befolkning inte ser något fel i att begå bedrägeri.

det innebär därför inte att det varken är rätt eller acceptabelt att begå bedrägeri.
Senast redigerat av Evildan (17 juli 2011)

886 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
Wicca skrev:
Evildan skrev:

det innebär därför inte att det varken är rätt eller acceptabelt att begå bedrägeri.

Må icke vara så, men att spå honom en framtid i kontakt med KVA är lite att ta i, men nu är vi långt off topic.

Bancivic på låg budget:

1 168 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:

skriver jag vad jag anser om det beteendet kommer mitt språk att bli av den arten att jag antagligen blir avstängd och bannlyst från detta forum för all framtid.
hoppas du själv blir äldre och kommer till en mognare insikt om varför vissa saker i livet är på vissa sätt.
Gå inte och sug på klubban bara utan sitt ner i din stokkestol, vill inte att ponken ska sätta i lilla halsen.

Vabra att du inte skrev det då.
absolut att jag kommer bli äldre, men förstår fortfarande inte vad det hemska är, och hur jag gör ett bedrägeri? vi har pratat med försäkringsbolaget och berättat att jag på 18år kommer bruka fordonet med.
även kryssat i rutan att folk under 24 kommer bruka fordonet.
sluta upp och förklara vart jag ska hamna, var jag ska sitta och hur liten jag är.
det drabbar inte dej ett dugg.

Evildan
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:

absolut att jag kommer bli äldre, men förstår fortfarande inte vad det hemska är, och hur jag gör ett bedrägeri? vi har pratat med försäkringsbolaget och berättat att jag på 18år kommer bruka fordonet med.
sluta upp och förklara vart jag ska hamna, var jag ska sitta och hur liten jag är.

jo det drabbar mig på min försäkringpremie, samt går det illa för dig drabbar det mig på skattsedeln.
bete dig som en vuxen person då och betala för dig.

Evildan
17 juli 2011
Wicca skrev:
Evildan skrev:
Wicca skrev:

Må icke vara så, men att spå honom en framtid i kontakt med KVA är lite att ta i, men nu är vi långt off topic.

jo, off topic brukar vi bli på detta forum.
hamnar inte folk som begår upprepade bedrägerier och blir ertappade med det i kontakt med KVA?
det är enkelt den bistra sanningen samt resultatet utav ett olagligt beteende.
"det börjar med en 25öring" finns det ett gammalt talesätt.

1 168 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:

jo det drabbar mig på min försäkringpremie, samt går det illa för dig drabbar det mig på skattsedeln.
bete dig som en vuxen person då och betala för dig.

Hur många kronor tjänar du på att säga till mig över internet, och om jag skulle ställa bilen på mig. hur många kronor skulle du tjäna på det?
Bete dej som en vuxen och inse att alla kan inte leva efter dina regler, så släpp det.

6 631 Inlägg
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Alt1. Ber min pappa sälja den åt mig. Kan funka, därimot reagerar dom kanske på att vi endast har haft den i 2 månader och avstår ev.

jimmzzan skrev:
Pappa står som ägare

Time paradox

------

Evildan: Tack, att de finns någon som gör rätt

Jimmzzan: Du har ju en 740 som du har råd att ha som lekbil. Då har du råd att stå på bilarna själv. Annars får man ta sig råd.

De/Dem

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:

För att få slut på diskussionen så plöjde jag igenom mina försäkringsvillkor i Trygghansa. Tror jag ska göra en tråd i detta ämne kanske. Ska söka först.

Kanske vi kan återgå till ämnet?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

886 Inlägg
17 juli 2011
Evildan skrev:
Wicca skrev:
Evildan skrev:

jo, off topic brukar vi bli på detta forum.
hamnar inte folk som begår upprepade bedrägerier och blir ertappade med det i kontakt med KVA?
det är enkelt den bistra sanningen samt resultatet utav ett olagligt beteende.
"det börjar med en 25öring" finns det ett gammalt talesätt.

Missade du min poäng? En hel del människor väljer att skriva sitt fordon på en förälder för att slippa betala de hutlösa försäkringspremierna, men de som fortsätter med grövre bedrägerier är, anar jag, ganska mycket färre. Det är lite som att säga att cigarretter är inkörsporten till hasch. wink

Dessutom är det ju lite spännande att du uppehåller dig på ett sånt här forum där väldigt många trimmar och ändrar på sina bilar utan att registrera om dem som man enligt lag skall. Det är väl precis lika hemskt?

Eller köra för fort, det är nog en del som gör det här också, för att inte tala om att gå mot röd gubbe, tillgodogöra sig film och musik utan att betala för sig och massor av andra olagligheter som jag antar att du själv inte ägnar dig åt? wink

Bancivic på låg budget:

Sök