3157
Sök

Försäkring när man ska köpa bil och köra hem den?

68 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
hej imon ska jag åka köpa mig en bil. men hur gör man med försäkringen på den då den måste vara det när man kör hem den. finns det något nummer man kan ringa när som på dagarna och försäkra den snabbt även fast inte då ägar beviset gått igenom. jag har ölandsförsäkringsföretag

5 198 Inlägg
15 juli 2011
Du kan teckna hos vilken som helst via nätet  innan du kör hem,, och sedan ångra med ångerrätten för distans avtal..

2 266 Inlägg
15 juli 2011
Är bilen påställd,skattad och försäkrad? då är de bara att åka på, försäkringen som nuvarande ägare har gäller tills ägarbeviset har kommit in till transportstryelsen därför kan man i lugn och ro köra hem nya bilen och ringa sitt försäkringsbolag på måndagen och teckna försäkring. så har jag alltid gjort om bilen inte varit avställd och obesiktad

svetsdiff !!!

Forummoderator
18 169 Inlägg
15 juli 2011
graphix__ skrev:
hej imon ska jag åka köpa mig en bil. men hur gör man med försäkringen på den då den måste vara det när man kör hem den. finns det något nummer man kan ringa när som på dagarna och försäkra den snabbt även fast inte då ägar beviset gått igenom. jag har ölandsförsäkringsföretag

Du ska teckna försäkring innan du kör hem. Via telefon går utmärktMen hur många gör det? Alternativt om du och säljaren känner er bekväma med varann skriver ni datum för ägarbyte "Dagen efter" så hinner du köra hem och händer nåt så har du ju lånat bilen den dagen.

I ditt fall kan du teckna försäkring via nätet innan du åker hem och då är allt i sin ordning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 juli 2011
Jag har betalat via internetbanken när jag köpt bil, och så har jag i förväg kollat upp det billigaste/bästa bolaget så att jag direkt kan gå in på deras hemsida och teckna försäkring. Tar max 3 minuter smile

Sist satt jag och säljaren i gröngräset med en laptop med mobilt bredband och gjorde affärer.

68 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
okej tack för era snabba svar! det uppskattas. har ni något tips på bra billigt försäkringsbolag som går snabbt försäkra på?

2 266 Inlägg
15 juli 2011
De får du kolla själv med ditt personnr vart du bor och bilen regnr på dom olika försäkringshemsidorna

svetsdiff !!!

68 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
okej ja tack nu hittade jag lite.. villken skillnad jag som är 17 kostar den 5000 och på pappa kostar den 2000

Forummoderator
18 169 Inlägg
15 juli 2011
graphix__ skrev:
okej ja tack nu hittade jag lite.. villken skillnad jag som är 17 kostar den 5000 och på pappa kostar den 2000

Nyfiken... Vad är det för bil?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

68 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
graphix__ skrev:

volvo 940 turbodiesel

Forummoderator
18 169 Inlägg
15 juli 2011
graphix__ skrev:
Dieselsmurfen skrev:
graphix__ skrev:

volvo 940 turbodiesel

En bra och pålitlig förstabil! Låter gött gör den med! Fast den ska inte vara varmkörd när du tittar på den! Prova att glöda bara 2-3 sekunder och starta sen. Den ska vara seg och misstända några sekunder men gå bra sen. Om inte. Var misstänksam! Lycka till!

Mvh
"Bilhandlaren..."

68 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
graphix__ skrev:
Dieselsmurfen skrev:

volvo 940 turbodiesel

En bra och pålitlig förstabil! Låter gött gör den med! Fast den ska inte vara varmkörd när du tittar på den! Prova att glöda bara 2-3 sekunder och starta sen. Den ska vara seg och misstända några sekunder men gå bra sen. Om inte. Var misstänksam! Lycka till!

Mvh
"Bilhandlaren..."

okej ja det tycker jag med.. och disel tank hemma på gården med = billigt wink
japp jag läst om det att man måste kolla och lyssna noga på dom motorerna för det räcker med att dom kokat en gång så kan toppen vara sne smile

2 266 Inlägg
15 juli 2011
Ja och alla har sprickor i toppen, kolla så de inte bubblar nånstans i vatten eller oljan. motorn ska låta som fan på tomgång men när du varvar upp den så ska den inte knacka utan mest vråla till vakuumpumpen brukar knacka på dom

svetsdiff !!!

Sök