Varför 4-puckad ofjädrad sinterkoppling i 9000? Det är ju helt klart den sämsta lamellen man kan välja.
Hade 6-puckad fjädrad i min, var ett budgetalternativ för att klara mina 600Nm utan att behöva skaffa tvåskivig eller liknande. Alltså den fungerade ju men jag skulle aldrig ha valt nåt som är ytterliggare mer svårkört.
Varför 4-puckad ofjädrad sinterkoppling i 9000? Det är ju helt klart den sämsta lamellen man kan välja.
Hade 6-puckad fjädrad i min, var ett budgetalternativ för att klara mina 600Nm utan att behöva skaffa tvåskivig eller liknande. Alltså den fungerade ju men jag skulle aldrig ha valt nåt som är ytterliggare mer svårkört.
Kört både Fjädrad 6puck, ofjädrad 6 puck och ofjädrad 4puck. Hatade känslan med fjädrad lamell, känna svampigt och inte distinkt.
Tycker 4puck är helt klart skönast känsla, även om det är rätt aggressivt. Kör tvåskivigt, 2x 6puck sintrar i supran, så är van vid det
Kopplingen färdigbytt och testad, blev kalas! Gamla soppasystemet utbytt mot en singel walbro 450. Och nytt avgas påbörjat! Färdigt att helsvetsas i veckan! Kattersättare kvar att måtta in. Vilken skillnad det var att bygga rör med nya bandkapen! Sjukt smidigt att kapa vinklar osv
Snart dax att börja med motorbygge till den nya röda brukis 9000.
Snyggt jobbat! Ja en bandsåg är riktigt gött att ha när man håller på med att kapa rör mm. Dock så har jag ingen bandsåg.. Men får bli någon gång när jag blir stor. haha
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Snyggt jobbat! Ja en bandsåg är riktigt gött att ha när man håller på med att kapa rör mm. Dock så har jag ingen bandsåg.. Men får bli någon gång när jag blir stor. haha
Haha ja smidigt! Bandslip och tigsvets står på önskelistan 2023
Redo att provköra! Röret uppe! Motionerade alla bromsok och la bromsoksfett vid belägg osv. Fick även ta ett annat bromsok vänsterbak då det som satt där kärvat ihop helt..
Var en dålig handbromswire, så fick lite sällskap av Nicklas idag och vi tog tag och bytte den lite snabbt. Nu inväntas bara bättre väder för att kunna testa besikta.
Hittade nya lager på marketplace till bra pris. Sakta men säkert samlas det ihop delar till motorbygge i den röda 9000
Senast redigerat av VirreEriksson (9 februari 2023)