Hej! jag är på G å ska beställa bälten till min nissan bilen byggs för drifting och jag har letat på sbf men inte fått fram nått ang bälten..är det nått krav på om det måste vara 4 punkt eller 6 punkt?..har sett att många kör med 6 punkt,hade själv tänkt beställa 4 punkt men vad skulle ni rekomendera?
jadu enkare klass till att börja med men vill att bilen ska vara godkänd för dom lite värre klasserna har nyss börjat med drifting så vet inte så mycket om klasserna än
jadu enkare klass till att börja med men vill att bilen ska vara godkänd för dom lite värre klasserna har nyss börjat med drifting så vet inte så mycket om klasserna än
Då spelar de mindre roll, de ska väl va ECE-godkända bälten iallafall som jag förstått de. Men ska du bygga för alla klasser så köp nåt fint FIA-godkänt bälte.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
jadu enkare klass till att börja med men vill att bilen ska vara godkänd för dom lite värre klasserna har nyss börjat med drifting så vet inte så mycket om klasserna än
Då spelar de mindre roll, de ska väl va ECE-godkända bälten iallafall som jag förstått de. Men ska du bygga för alla klasser så köp nåt fint FIA-godkänt bälte.
okej hade tänkt sparco bälten eftersom stolar/ratt är sparco..men va skulle du välja 4 punkt eller 6 punkt?
jadu enkare klass till att börja med men vill att bilen ska vara godkänd för dom lite värre klasserna har nyss börjat med drifting så vet inte så mycket om klasserna än
Då spelar de mindre roll, de ska väl va ECE-godkända bälten iallafall som jag förstått de. Men ska du bygga för alla klasser så köp nåt fint FIA-godkänt bälte.
okej hade tänkt sparco bälten eftersom stolar/ratt är sparco..men va skulle du välja 4 punkt eller 6 punkt?
Hade jag haft stol med uttag för 6-punkt så hade jag kört på de
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Då spelar de mindre roll, de ska väl va ECE-godkända bälten iallafall som jag förstått de. Men ska du bygga för alla klasser så köp nåt fint FIA-godkänt bälte.
okej hade tänkt sparco bälten eftersom stolar/ratt är sparco..men va skulle du välja 4 punkt eller 6 punkt?
Hade jag haft stol med uttag för 6-punkt så hade jag kört på de
okej ..har inte tänkt på om ja har de..har en sparco evo stol
Det är en jäklans stor & gammal MYT att folk dör/skadar sig så fort bilen lägegr sig på taket & man har 4-5-6-p bälten på sig !
Är väl ingen som sagt att man skulle dö så fort bilen lägger sig på taket, men trycks taket in rejält är det ju ganska lätt att räkna ut vad som händer om man sitter fast i något annat än 2/3p bälte.
Det är en jäklans stor & gammal MYT att folk dör/skadar sig så fort bilen lägegr sig på taket & man har 4-5-6-p bälten på sig !
Är väl ingen som sagt att man skulle dö så fort bilen lägger sig på taket, men trycks taket in rejält är det ju ganska lätt att räkna ut vad som händer om man sitter fast i något annat än 2/3p bälte.
Andra sidan håller fortfarande FIA godkända stolar rätt bra.
Har en bekant som rullat en honda och format taket efter 2st sparco sprint V stolar.
Ser heller ingen livsfara med att åka 4/6punkt utan bur.
Därimot skulle jag REKOMENDERA att ha minst halvbur vid användade av sådanna bälten men inget krav.
Något som därimot ÄR LIVSFARLIGT är felaktigt monterade bälten och stolar. Samt användande av 4/6 punkts bäten i styling stolar som inte är deginande för endamålet.
Sen egentligen är det inte fel med minst halvbur i alla bilar som man avser använda för bankörning. Lägger man massor med pengar på chassi och motor tycker jag kan man lägga ett par tusen på säkerhet.